[SFML2] Pomysł na tworzenie animacji na mapie kafelkowej
Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-17 21:59
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML2] Pomysł na tworzenie animacji na mapie kafelkowej » 2015-05-16 12:01:41 Jeżeli mam tileset przykładowo tego typu http://i.stack.imgur.com/5z1KX.png i chcę jeszcze zrobić animacje do niektórych kafli, to jaki sposób byście proponowali? Przy tworzeniu kafla mogę podawać koordynaty do kafli które mają brać udział w animacji, czyli bezpośrednio wyciągać klatki animacji z tilesetu. Ale nie jestem pewny czy to odpowiedni pomysł, co o tym myślicie? |
|
colorgreen19 |
» 2015-05-16 13:29:02 Dużym minusem tilesetów jest to, że możesz zapełnić obraz z texturkami i potem jest problem bo albo bawisz sie w rozszerzanie obrazu albo kombinujesz z 2-gim lub n obrazem. Plus jest tego taki że oczywiscie wszystkie textury masz na jednym obrazku. Osobiście lepiej wg mnie byłoby trzymać każdą texutrę w osobnym obrazku i jej ewentualne "klatki animacji" też. Potem napisz sobie klase która bedzie obsługiwać animacje (oczywiscie z obsługą ile klatek, szybkość zmiany klatki, itp)
edit: ps, sf::Sprite ma funkcje SetColor() (o ile dobrze pamietam jej nazwe) która umożliwia ci np. sciemnienie obrazka (to tak apropo bo zauważyłem ze drzwi w czerwonej cegle są 3 razy tylko z róznym sciemnieniem ) ;) |
|
RazzorFlame |
» 2015-05-16 17:52:16 Ale nie jestem pewny czy to odpowiedni pomysł, co o tym myślicie? |
W twoim przypadku to odpowiedni pomysł. Możesz w pliku zapisywać koordynaty. |
|
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-05-17 21:59:33 Jednak robię 2 tilesety, jedna do statycznych obiektów, druga do animacji. |
|
« 1 » |