Jak dodawać kolejne elementy do gry typu snake ?
Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-29 17:28
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak dodawać kolejne elementy do gry typu snake ? » 2015-05-28 09:45:38 . |
|
pekfos |
» 2015-05-28 13:17:39 działa tylko do dwóch elementów węża.Czy da się ten kod przerobić dla więcej niż dwóch elementów węża ? |
A wiesz w ogóle, dlaczego działa tylko dla dwóch..? Całkiem logiczne, że powinieneś trochę pomyśleć w tym kierunku. |
|
JMII89 |
» 2015-05-28 13:56:34 Nie wiem poco wziąłeś się za taką grę jak snake... Jak ty , jak natrafisz na jakiś nowy problem to odrazu na piszesz o nim na forum . Wiem ,że od tego ono jest ale polecam najpierw pouczyć się podstaw a nie robić projekt którego nawet się nie rozumie na siłę. |
|
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-05-28 14:31:50 Znam już podstawy i dlatego wziąłem się za napisanie czegoś. Wiem czemu nie działa, ale nie wiem jak to zapisać aby działało.
Nie działa bo jak już są 2 elementy to trzeci element tworzy się w aktualnym miejscu drugiego, a powinien się tworzyć w starych współrzędnych 2 elementu. |
|
pekfos |
» 2015-05-28 14:36:23 if( i >= 1 ) { Waz.tab[ i ].y = a; Waz.tab[ i ].x = b; }
a = Waz.tab[ i ].y; b = Waz.tab[ i ].x;
|
Zastanów się, co tu się dzieje, gdy warunek jest spełniony. |
|
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-05-28 14:53:34 Wiem właśnie, że jak już mam 2 elementy, czyli warunek jest spełniony to np. dla drugiego elementu do zmiennych a i b zostają przypisane wartości współrzędnych 2 elementu, przez co trzecie element tworzy się w miejscu drugiego. |
|
pekfos |
» 2015-05-28 15:11:03 No to popraw, skoro wiesz. |
|
arek213 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-05-28 15:52:47 Właśnie nie wiem jak to poprawić. Bym musiał przy każdym nowym elemencie węża tworzyć dwie dodatkowe zmienne. |
|
« 1 » 2 3 |