Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Gry multiplayer - Jak działają

Ostatnio zmodyfikowano 2015-06-18 19:06
Autor Wiadomość
ShockwaverPL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Gry multiplayer - Jak działają
» 2015-06-15 18:19:52
Witam. Chodzi mi o to na czym polega system działania gier internetowych. Wiem że jest klient -> server, server -> wszystkich klientów. Mam zrobione tak, ze są dwie pętle - jedna wysyła co 0.17s, a druga odbiera jak tylko może pakiety. I nie zawsze ping jest takie sam, to wiadome, ale podczas gdy jest opóźnienie np o 20ms większe niż było, to postać się po prostu teleportuje. Jak zrobić takie jakby "zamaskowanie" tego, żeby pozycja szła prostoliniowo, nic sie nie teleportowało przy normalnym pingu 30-70. Bo ja rozumiem lagi to ok, ale nie płynnie chodzi strasznie. W pakiecie mam x oraz y postaci.
P-133602
akwes
» 2015-06-15 18:33:44
Nie zawsze musisz czekać na odpowiedź od serwera. Ruch możesz wykonać od razu u klienta oraz wysłać na serwer, w momencie gdy dane zaczną się rozjeżdżać to wtedy wysyłasz z serwera komunikat o nadpisaniu pozycji gracza u klienta. Przy mądrej polityce wykrywania nad użyć możesz spokojnie poudawać płynność.
P-133606
DejaVu
» 2015-06-15 19:18:00
Poczytaj o interpolacji liniowej położenia obiektu.
P-133611
ShockwaverPL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-06-15 19:32:46
awkwes nie czekam na odbiur pakietu, gra cały czas chodzi i poruszam się, ale gdy odbieram pozycje innego gracza, to się "tnie".
DeJaVu poczytam o tym.
P-133613
ShockwaverPL
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-06-17 16:01:17
No dobra, ta interpolacja liniowa działa, a nie wiecie czasem co jaki czas server i klient maja wysyłac informacje? Przy odbiorze, co 0.040s, czy jakoś inaczej?
P-133685
DejaVu
» 2015-06-18 19:06:49
Takie rzeczy dobiera się eksperymentalnie.
P-133733
« 1 »
  Strona 1 z 1