[SFML 2.2] Audio Listener Direction, czyli jak to ustawić?
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-04 19:56
frogi16 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.2] Audio Listener Direction, czyli jak to ustawić? » 2015-07-04 16:31:36 Witam. Pisząc system dźwięku w grze zacząłem zastanawiać się, w jaki sposób ustawić Direction w AudioListenerze? Problem to - jak się pewnie domyślacie - koordynaty 3D, bo w żaden sposób nie jestem w stanie sobie wyobrazić przeliczenia tego z dwóch do trzech wymiarów. Zasadniczo chciałbym żeby obrót był identyczny jak mojego gracza. Obrót gracza trzymam w postaci kąta liczonego od góry (tzn. jeżeli wyobrazić sobie zegar, to kierunek w górę to 0 stopni, w prawo to 90 itp.).
Pozdrawiam i z góry dziękuję. |
|
maly |
» 2015-07-04 18:23:56 Obróć wektor(0,1) według rotacji playera i ustaw w sf::Listener::setUpVector z wartością 0 dla z. |
|
frogi16 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-04 19:56:20 Sądząc po dokumentacji, muszę użyć i setUpVector, i setDirection. SetUpVector musi być powyżej pozycji gracza, więc to po prostu lokalizacja mojego gracza ze zwiększoną wartością z (tak wnioskuję). Pytam natomiast o Direction. |
|
« 1 » |