Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Problem z ładowaniem dźwięku » 2010-02-13 21:03:18 Najpierw powiem dla tych którzy widzieli że prosiłem o pomoc że udało się i wychodze na prostą - moja prosta gierka w allegro ma menu główne! Ale wszystko ma swoje minusy. Powoli ulepszałem menu (podświetlanie, własny kursor) aż w końcu doszedłem do dźwięku. Jak pewnie się domyślacie poległem. Nie ma sensu żebym pisał cały kod mojej gry, bo spisałem CAŁY kod z tutoriala o dźwięku w allegro do innego folderu aby sprawdzić czy o mój błąd bo coś źle wpisałem, czy może coś nie tak z plikami. Wywala mi błąd że nie można załadować dźwięku. Zanim zaczniecie komentować że musiałem źle plik zrobić to powiem tak: plik ma nazwe jak w tutorialu, to znaczy warkot01 (albo, bo też próbowałem - warkot01.wav) Raczej jest to w formacie wav ponieważ - ikonka jest taka sama jak Windows Wave Sound Format
Jakieś pomysły? Nie wiem co mogę jeszcze napisać, więc zadawajcie pytania śmiało |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-13 21:43:37 nie umiem zrobić takiej ładnej tabelki na program, ale wpisze od int main() do momentu w którym wyświetla się błąd: int main() { allegro_init(); install_keyboard(); install_timer(); install_mouse(); install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" ); set_volume( 225, 225 ); set_color_depth( 32 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 1024, 768, 0, 0 ); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * menu = NULL; BITMAP * czychceszwyjsc = NULL; SAMPLE * dzwiek = NULL; laduj_kursor(); menu = create_bitmap( 1024, 768 ); menu = load_bmp( "Menu Glowne.bmp", default_palette ); czychceszwyjsc = create_bitmap( 300, 100 ); czychceszwyjsc = load_bmp( "czychceszwyjsc.bmp", default_palette ); bufor = create_bitmap( 1024, 768 ); dzwiek = load_sample( "muzyka.wav" ); if( !dzwiek ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "nie mogę załadować dzwieku !" ); allegro_exit(); return 0; } Proszę nie mówcie mi że mogłem coś tam z czymś lepiej zrobić, bo jestem debiutantem i tylko chce pomocy z dźwiękiem. Wiem że reszte mógłbym o wiele poprawić, że zrobiłem pewnie pare niepotrzebnych rzeczy ale jak wszystko skończe to zacznę powoli niszczyć literówki |
|
malan |
» 2010-02-13 22:08:32 plik ma nazwe jak w tutorialu, to znaczy warkot01 (albo, bo też próbowałem - warkot01.wav) dzwiek = load_sample( "muzyka.wav" ); muzyka.wav ? |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-13 22:15:04 a tak, zapomniałem. W programie w którym próbowałem to odpalić po raz pierwszy oraz na początku próbowania tego w mojej gierce miało to nazwe warkot01. Potem próbowałem kombinować i zmieniłem to na muzyka albo muzyka.wav W każdym razie to nie ma nic wspólnego z problemem - za każdym razem zmieniałem nazwe pliku na taką jak w kodzie programu |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-13 22:17:49 a możecie powiedzieć czy (jak w tutorialu) muzyka ma mieć długość 0.5 sekundy? Bo ta muzyczka ma "trochę" więcej (jest to mój ulubiony soundtrack - 50 minut ma) |
|
DejaVu |
» 2010-02-14 00:43:14 Soundtrack 50min... czytaj 500MB. Jeśli myślisz, że zmiana rozszerzenia *.mp3 na *.wav załatwia sprawę to się mylisz. Nazwy plików nie mają znaczenia. Informują one tylko użytkownika w jakim formacie są dane skompresowane. |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-14 00:56:51 no dobra, a w tutorialu jest podane że można używać formatu mp3 jeśli się ma jakieś biblioteki zewnętrzne czy jakoś tak. Możesz podać z kąd mam je wziąść? Bo wolałbym nie konwertować pliku bo to może mi troszkę jakość pogorszyć. |
|
DejaVu |
» 2010-02-14 01:19:15 Jakość się traci konwertując z wave'a do mp3, a nie z mp3 do wave'a. |
|
« 1 » 2 |