Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Możliwość powrocenia do wybranego elementu kodu

Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-12 20:58
Autor Wiadomość
Rejtan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Możliwość powrocenia do wybranego elementu kodu
» 2015-07-11 11:23:47
Czy jest możliwość powrocenia do wybranego elementu kodu jakąś funkcja lub instrukcja?, i nie chodzi mi tu o petle bo juz użyłem pętli,
P-134564
Szymon2727
» 2015-07-11 12:30:19
Zrób funkcję, a w niej instrukcję - w razie powrotu użyj funkcji.
P-134567
Rejtan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-11 20:36:47
???, nierozumiem...
o to moj kod:

#include <iostream>
#include <time.h>
#include <cstdlib>
#include <windows.h>

using namespace std;

int strzal,losowa_liczba,i=1;

int main()
{
    srand(time(NULL));
    losowa_liczba = rand()%50+1;
    cout << "wymyslilem sobie liczbe z zakresu od 1 do 50" << endl;
    cout<<"zgadnij jaka to liczba :)"<<endl;
    do
    {

     cin>>strzal;
     if(strzal==losowa_liczba)
     {
         cout<<"proba nr:"<<i<<"  brawo! udalo ci sie zgadnac! :)"<<endl;
     }
     else if(strzal<losowa_liczba)
     {
         cout<<"proba nr:"<<i<<"  to za malo"<<endl;
     }
     else if
        (strzal>losowa_liczba)
     {
         cout<<"proba nr:"<<i<<"  to za duzo"<<endl;
     }
     i++;
    }while(strzal!=losowa_liczba);
    return 0;
}

i chcialbym aby, osoba grajaca, jak wygra to mogla po nacinieciu np k  jeszcze raz zagrac
P-134576
Quirinnos
» 2015-07-11 22:55:11
Zrób dodatkową pętlę.
P-134581
carlosmay
» 2015-07-12 00:30:23
http://cpp0x.pl/kursy/?nro=347.
Wydaje mi się że we wcześniejszych lekcjach pojawia się temat zagnieżdżonych pętli,
ale tam jest wszystko wyjaśnione.
P-134583
1aam2am1
» 2015-07-12 16:48:59
Mała dygresja o goto.
Jak ono jest złe. To to jest gorsze.
C/C++
#include <setjmp.h>
#include <cstdio>
jmp_buf a;
jmp_buf pow;

void funkcja()
{
    int i = 0;
    i = setjmp( a );
    printf( "to %i\n", i );
    if( i == 1 )
    {
        longjmp( pow, 1 );
    }
}

int main()
{
    printf( "1:\n" );
    funkcja();
    if( !setjmp( pow ) )
    {
        longjmp( a, 1 );
    }
   
   
   
   
    return 0;
}
P-134596
Rejtan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-12 19:09:10
ok zalatwilem ten problem, teraz nasuwa sie kolejny..., otoz raz wylosowana liczba pozostanie taka sama do konca programu. kiedy osoba zgadnie juz liczbe i zagra jeszcze raz, to bedzie ta sama wylosowana liczba. kod wyglada tak:

#include <iostream>
#include <time.h>
#include <cstdlib>
#include <windows.h>

using namespace std;

int strzal,losowa_liczba,i=1,c;

int main()
{
    srand(time(NULL));
    losowa_liczba = rand()%50+1;
    do
    {
     cout << "wymyslilem sobie liczbe z zakresu od 1 do 50" << endl;
     cout<<"zgadnij jaka to liczba :)"<<endl;
     do
     {

      cin>>strzal;
      if(strzal==losowa_liczba)
      {
          cout<<"proba nr:"<<i<<"  brawo! udalo ci sie zgadnac! :)"<<endl;
      }
      else if(strzal<losowa_liczba)
      {
          cout<<"proba nr:"<<i<<"  to za malo"<<endl;
      }
      else if
         (strzal>losowa_liczba)
      {
          cout<<"proba nr:"<<i<<"  to za duzo"<<endl;
      }
      i++;
     }while(strzal!=losowa_liczba);
     cout<<"jesli chcesz zagrac jeszcze raz to nacisnij 1";
     cin>>c;
     system("cls");
    }while(c==1);
    return 0;
}
P-134600
jankowalski25
» 2015-07-12 19:18:43
int strzal,losowa_liczba,i=1,c;
zmienne globalne - zło w czystej postaci - za to powinni palić na stosie początkujących programistów

//edit:

ok zalatwilem ten problem, teraz nasuwa sie kolejny...
» Porady dla użytkowników cpp0x.plZakładanie tematów na forum zalecenie

Dlaczego jeden temat ma opisywać jeden problem?


Główny problem rozwiązany, więc ten temat można zamknąć.
P-134601
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona