Rejtan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Możliwość powrocenia do wybranego elementu kodu » 2015-07-11 11:23:47 Czy jest możliwość powrocenia do wybranego elementu kodu jakąś funkcja lub instrukcja?, i nie chodzi mi tu o petle bo juz użyłem pętli, |
|
Szymon2727 |
» 2015-07-11 12:30:19 Zrób funkcję, a w niej instrukcję - w razie powrotu użyj funkcji. |
|
Rejtan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-11 20:36:47 ???, nierozumiem... o to moj kod: #include <iostream> #include <time.h> #include <cstdlib> #include <windows.h>
using namespace std;
int strzal,losowa_liczba,i=1;
int main() { srand(time(NULL)); losowa_liczba = rand()%50+1; cout << "wymyslilem sobie liczbe z zakresu od 1 do 50" << endl; cout<<"zgadnij jaka to liczba :)"<<endl; do {
cin>>strzal; if(strzal==losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" brawo! udalo ci sie zgadnac! :)"<<endl; } else if(strzal<losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" to za malo"<<endl; } else if (strzal>losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" to za duzo"<<endl; } i++; }while(strzal!=losowa_liczba); return 0; }
i chcialbym aby, osoba grajaca, jak wygra to mogla po nacinieciu np k jeszcze raz zagrac |
|
Quirinnos |
» 2015-07-11 22:55:11 Zrób dodatkową pętlę. |
|
carlosmay |
» 2015-07-12 00:30:23 |
|
1aam2am1 |
» 2015-07-12 16:48:59 Mała dygresja o goto. Jak ono jest złe. To to jest gorsze. #include <setjmp.h> #include <cstdio> jmp_buf a; jmp_buf pow;
void funkcja() { int i = 0; i = setjmp( a ); printf( "to %i\n", i ); if( i == 1 ) { longjmp( pow, 1 ); } }
int main() { printf( "1:\n" ); funkcja(); if( !setjmp( pow ) ) { longjmp( a, 1 ); } return 0; }
|
|
Rejtan Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-12 19:09:10 ok zalatwilem ten problem, teraz nasuwa sie kolejny..., otoz raz wylosowana liczba pozostanie taka sama do konca programu. kiedy osoba zgadnie juz liczbe i zagra jeszcze raz, to bedzie ta sama wylosowana liczba. kod wyglada tak: #include <iostream> #include <time.h> #include <cstdlib> #include <windows.h>
using namespace std;
int strzal,losowa_liczba,i=1,c;
int main() { srand(time(NULL)); losowa_liczba = rand()%50+1; do { cout << "wymyslilem sobie liczbe z zakresu od 1 do 50" << endl; cout<<"zgadnij jaka to liczba :)"<<endl; do {
cin>>strzal; if(strzal==losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" brawo! udalo ci sie zgadnac! :)"<<endl; } else if(strzal<losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" to za malo"<<endl; } else if (strzal>losowa_liczba) { cout<<"proba nr:"<<i<<" to za duzo"<<endl; } i++; }while(strzal!=losowa_liczba); cout<<"jesli chcesz zagrac jeszcze raz to nacisnij 1"; cin>>c; system("cls"); }while(c==1); return 0; }
|
|
jankowalski25 |
» 2015-07-12 19:18:43 int strzal,losowa_liczba,i=1,c; |
zmienne globalne - zło w czystej postaci - za to powinni palić na stosie początkujących programistów |
//edit: ok zalatwilem ten problem, teraz nasuwa sie kolejny... | Zakładanie tematów na forumDlaczego jeden temat ma opisywać jeden problem?Główny problem rozwiązany, więc ten temat można zamknąć. |
|
« 1 » 2 |