tworzenie pojemników
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-16 15:37
michal11 |
» 2015-07-16 10:45:08 każdy rodzaj zachowuje się trochę inaczej od pozostałych |
Od tego właśnie jest polimorfizm. |
|
Quirinnos |
» 2015-07-16 12:14:19 Nie lepiej dać abstrakcyjną klasę np. Enemy, po niej po prostu klasy dziedziczące (enemy_black, enemy_green, itp.), które będą miały różne metody ruchu, strzał czy czego tam sobie życzysz. Potem jakiś vector wskaźników na klasę bazową i w zależności od jakiegoś tam wyboru/losowania, tworzyć odpowiedniego wroga? |
|
aaadam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-16 12:42:44 tak chce zrobić, ale co z problemem gdy bede trzymał wszystkie enemy w jednym wektorze to musze wiedzieć w którym miejscu są jeżeli mam losować tylko dany typ |
|
pekfos |
» 2015-07-16 13:32:03 Utwórz kontener z adresami obiektów danego typu i wylosuj element. Jeśli znasz ilość elementów danego typu w ogólnym kontenerze, możesz wylosować numer elementu i odliczyć n-ty element danego typu. |
|
aaadam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-16 15:37:25 dobre podejście mogę dodać zmienną static short int counter; konstruktorem i destruktorem inkrementować lub dekrementować, będę znał ile jest obiektów danego typu, chyba temat zamknięty |
|
1 « 2 » |