Modyfikowanie enuma z innej klasy
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-16 16:08
bingo009 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Modyfikowanie enuma z innej klasy » 2015-07-16 16:08:43 Witam was serdecznie, wprawdzie pisze gre, ale jest to problem językowy. Otóż dla przypomnienia SFML pisze prostego Snake. Do niego mam specjalną klasę. W tej klasie mam enuma, który definiuje kierunek poruszania się węża. W tej samej klasie mam też utworzoną zmienną, która korzysta z tego enuma. No i teraz w drugiej klasie(głównej, zajmuje się rysowaniem itd.) chciałbym zmodyfikować właśnie tą zmienną z tej klasy. Jak to zrobić? Próbowałem w oczywisty sposób, jak: No, ale oczywiście wywala mi, że UP nie jest zdefiniowany. Jak to zrobić? Chciałbym, też, żeby robiła to specjalna metoda, która przyjmuje argument właśnie w tym enumie. Czyli zależy mi na wywołaniu w stylu: Snake.setDirection( UP );
Z góry dzięki za pomoc. Edit: Dobra, problem rozwiązany. Robi się to w ten sposób: Snake.direction = CSnake::UP;
Podobne wywołanie jest do metody, która przyjmuje argumenty w tym enumie. |
|
« 1 » |