Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Komunikacja programu przez internet

Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-19 23:45
Autor Wiadomość
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Komunikacja programu przez internet
» 2010-02-17 23:00:31
Witam! Wie z was ktoś, jak połączyć dwa programy przez internet. Jakich bibliotek użyć? Przez jakie porty. Chodzi mi np o coś takiego, że zrobię jakąś tam grę, wrzucę ją na 2 komputery i jak zrobić, żeby te gry się ze sobą łączyły przez internet. Prosiłbym o jakieś w miarę dokładne wytłumaczenie, gdyż nigdy czegoś takiego nie robiłem. Dziękuję i pozdrawiam
P-13971
DejaVu
» 2010-02-18 03:12:55
http://archiwum.ddt.pl/?GroupId=1359 - komunikacja TCP i UDP.
P-13973
lynx
» 2010-02-19 23:45:54
Generalnie będziesz musiał napisać alikacje klient i serwer. Klienci muszą połączyć się z serwerem w celu synchronizacji gry, na odpowiednim porcie z podanym adresem IP serwera. Port wybierasz sobie sam ważne jest jednak by nie użyć zajętych przez podstawowe funkcje typu www(port 80), nie używa się raczej portów poniżej 1100 ponieważ to one są właśnie zarezerwowane dla ważniejszych usług.

Najczęściej używa się do tych celów protokołu TCP/IP, gdyż gwarantuje on nam dotarcie pakietu. By oprogramować łączenie się klientów z serwerem możesz się posłużyć standardowym winsock'iem(gniazdami), bądź ułatwić sobie lekko pracę używając gotowych bibliotek. (np. Raknet, enet - radzę zapoznać się przed użyciem z ich licencją). Więcej o tych bibliotekach i programowaniu dowiesz się z kursów.

Całość nie jest taka prosta, a na początek zabawy z siecią proponuję napisać sobie jakieś proste chaty.
P-13992
« 1 »
  Strona 1 z 1