[SFML] Losowy ruch postaci
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-28 01:10
Salin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Losowy ruch postaci » 2015-07-27 22:58:26 Witam, pisze sobie ostatnio bardzo prostego klikacza, ale doszedłem do momentu, w którym potrzebuję funkcjonalności jaką jest losowy ruch. Napisałem do tego prostą funkcje: Vector2f Zmienne::losuj() { srand( time( NULL ) ); float a, b; b =( rand() % 5 ) + 1; a =( rand() % 5 ) + 1; Vector2f ruchy( a, b ); return ruchy; }
jednak, gdy próbuję jej użyć w następujący sposób: obj.move( Zmienne::losuj ); , to dostaje następujący błąd kompilacji: error C3867: 'Zmienne::losuj': function call missing argument list; use '&Zmienne::losuj' to create a pointer to member I tu moje pytanie. Czy jestem w stanie użyć wektora, który przyjmuje sobie dwie wartości, a potem go użyć w metodzie, która również przyjmuje dwie wartości, czy może po prostu funkcja którą napisałem nie ma najmniejszego sensu w tym przypadku? |
|
Lora |
» 2015-07-27 23:25:54 A gdzie nawiasy? Zmienne::losuj to adres funkcji. A srand(time(NULL)) używa się (w większości przypadków) tylko raz na początku programu. |
|
Salin Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-28 01:10:48 Okej, dziękuje ślicznie, działa. Na przyszłość zamiast zakładać temat z takimi pierdołami zwyczajnie przyjrzę się temu co napisałem. Chociaż przyznaje, że trochę mnie zmyliło używanie wektorów, bo robiłem to pierwszy raz. Jeśli chodzi o srand(time(NULL)), to jestem tego świadom, ale potrzebowałem tego tylko w jednym miejscu, i nie mam zamiaru już więcej wykorzystywać tej funkcjonalności, więc stwierdziłem, że i po co to umieszczać poza funkcją. |
|
« 1 » |