[C++, SFML] Pętla eventowa a program
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-30 11:38
Snaki Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, SFML] Pętla eventowa a program » 2015-07-30 10:41:42 Witam. Krótko i zwięźle: Czy do poprawnego działania programu/gry napisanej w SFML zawsze musi być pętla obsługująca zdarzenia? Pytam, bo chciałem zrobić menu programu bez niej, a program za każdym razem po chwili nie odpowiadał. Po zastosowaniu jej, wszystko śmiga. |
|
akwes |
» 2015-07-30 11:38:43 A mistake that people often make is to forget the event loop, simply because they don't yet care about handling events (they use real-time inputs instead). Without an event loop, the window will become unresponsive. It is important to note that the event loop has two roles: in addition to providing events to the user, it gives the window a chance to process its internal events too, which is required so that it can react to move or resize user actions.
|
|
|
« 1 » |