OpenGL Glut linkowanie pomocy
Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-24 18:04
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-23 16:41:30 Małe pytanko, na jakim systemie pracujesz? Bo pod Vistą nawet w code::blocks musialem dodac na początku #define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK żeby działało. Zainstalowałem code::blocks tak jak w poradniku i wszystko śmiga jak powinno ;) W devie próbowałem juz wszystkiego, instalowałem gluta ze wszystkich możliwych stron, ręcznie, przez devpacki, linkowałem wszystko co możliwe. Może jednak zostawie tego deva w spokoju :p Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc
-Ison |
|
wojownik266 |
» 2010-02-23 16:59:40 Ja pracuję pod Xp. Cieszę się że mogłem pomóc...! |
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-24 00:04:03 kurcze, dlaczego OpenGL nie jest tak łatwy jak Allegro :/ Właśnie przerabiam kurs o OpenGLu na tej stronie i już się trochę gubię. Jakoś brakuje mi tej schematyczności jak w Allegro. Funkcja wyświetl wyświetla. Funkcja zakończ zakańcza. A w opengl żeby zrobić jedną rzecz muszę najpierw zrobic tysiąc innych i nie wiadomo co do czego służy. |
|
wojownik266 |
» 2010-02-24 10:08:20 W takim wypadku proponowałbym połączyć allego z OpenGL czyli rozpocząć naukę od allegrogl i OpenGL. Ja właśnie jestem w trakcie nauki tego teamu. Po kilkukrotnym przeczytaniu ksiązki "OpenGL Programowanie Gier" wszystko jest jasne i wydaje się być proste i takie też jest...przynajmniej jak narazie. Może pouczymy się razem? |
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-24 13:54:49 Ogólnie programowania uczę się trzeci rok, samo allegro znam na takim poziomie że napisałem już własny większy projekt z pomocą grafika. Tower Defence. Może wrzucę go na gamedev.pl. Słyszałem że allegroGL to jest bardziej OpenGL niż allegro. Allegro służy tam tylko do odtwarzania muzyki itd. a nie operowania na bitmapach. Poszukam może jakiejś książki o OpenGL bo z tych kursów się ciężko uczyć :/ Po przeczytaniu całego umiem co najwyżej zrobić jakieś pojedyncze obiekty 3d zawieszone w przestrzeni. Nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego na końcu programu zawsze daje się GlutMainLoop()? przecież w takim wypadku nic już nie mogę dodawać, żadnych nowych obiektów. Trochę zagmatwane :p Może powinienem zacząć od 2d w OpenGL? kilka miesięcy pokodzić i dopiero potem uczyć się 3d? |
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-24 15:08:10 |
|
wojownik266 |
» 2010-02-24 16:13:08 Gierka jest zarąbiasta, podoba mi się bardzo i wydaje mi się że z pisaniem programów w allegrogl + opengl nie powinieneś mieć większych problemów. Jak chcesz to mogę Ci przesłać na maila parę moich przykładowych programów (działających ale jeszcze nie ukończonych ) i mój rozpoczęty kurs programowania w allegogl + opengl ale jescze też nie ukończony jest to zaledwie połowa pierwszej lekcji. Pozatym masz tu link do paru płyt z książek dotyczących programowania w OpenGL: http://chomikuj.pl/wojownik266 Wejdź do katalogu programowanie. Więc jak chcesz to napisz do mnie na priv: wojownik266@wp.pl
|
|
ison Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-24 16:30:52 Dzięki :) Póki co moim marzeniem byłoby opanowanie OpenGLa do takiego stopnia: http://www.youtube.com/watch?v=2Q9KfxEt4XgJeśli możesz przesłać to chętnie zobaczyłbym przykładowy program lub grę napisaną w OpenGL. Mój mail: <ciach> Allegrogl dużo różni się od OpenGL? bo nie wiem czy nie lepiej najpierw nauczyć się opengla a potem dopiero kombinować. |
|
1 « 2 » 3 |