Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGL Glut linkowanie pomocy

Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-24 18:04
Autor Wiadomość
ison
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-23 16:41:30
Małe pytanko, na jakim systemie pracujesz?
Bo pod Vistą nawet w code::blocks musialem dodac na początku
#define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK
żeby działało.
Zainstalowałem code::blocks tak jak w poradniku i wszystko śmiga jak powinno ;)
W devie próbowałem juz wszystkiego, instalowałem gluta ze wszystkich możliwych stron, ręcznie, przez devpacki, linkowałem wszystko co możliwe. Może jednak zostawie tego deva w spokoju :p
Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc

-Ison
P-14053
wojownik266
» 2010-02-23 16:59:40
Ja pracuję pod Xp. Cieszę się że mogłem pomóc...!
P-14056
ison
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-24 00:04:03
kurcze, dlaczego OpenGL nie jest tak łatwy jak Allegro :/
Właśnie przerabiam kurs o OpenGLu na tej stronie i już się trochę gubię. Jakoś brakuje mi tej schematyczności jak w Allegro. Funkcja wyświetl wyświetla. Funkcja zakończ zakańcza. A w opengl żeby zrobić jedną rzecz muszę najpierw zrobic tysiąc innych i nie wiadomo co do czego służy.
P-14082
wojownik266
» 2010-02-24 10:08:20
W takim wypadku proponowałbym połączyć allego z OpenGL czyli rozpocząć naukę od allegrogl i OpenGL. Ja właśnie jestem w trakcie nauki tego teamu. Po kilkukrotnym przeczytaniu ksiązki "OpenGL Programowanie Gier" wszystko jest jasne i wydaje się być proste i takie też jest...przynajmniej jak narazie. Może pouczymy się razem?
P-14091
ison
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-24 13:54:49
Ogólnie programowania uczę się trzeci rok, samo allegro znam na takim poziomie że napisałem już własny większy projekt z pomocą grafika. Tower Defence. Może wrzucę go na gamedev.pl. Słyszałem że allegroGL to jest bardziej OpenGL niż allegro. Allegro służy tam tylko do odtwarzania muzyki itd. a nie operowania na bitmapach. Poszukam może jakiejś książki o OpenGL bo z tych kursów się ciężko uczyć :/
Po przeczytaniu całego umiem co najwyżej zrobić jakieś pojedyncze obiekty 3d zawieszone w przestrzeni. Nie rozumiem jednej rzeczy. Dlaczego na końcu programu zawsze daje się GlutMainLoop()? przecież w takim wypadku nic już nie mogę dodawać, żadnych nowych obiektów. Trochę zagmatwane :p Może powinienem zacząć od 2d w OpenGL? kilka miesięcy pokodzić i dopiero potem uczyć się 3d?
P-14109
ison
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-24 15:08:10
Jakby ktoś chciał to tu jest mój projekt na Gamedev :)
http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=1288
P-14110
wojownik266
» 2010-02-24 16:13:08
Gierka jest zarąbiasta, podoba mi się bardzo i wydaje mi się że z pisaniem programów w allegrogl + opengl nie powinieneś mieć większych problemów. Jak chcesz to mogę Ci przesłać na maila parę moich przykładowych programów (działających ale jeszcze nie ukończonych ) i mój rozpoczęty kurs programowania w allegogl + opengl ale jescze też nie ukończony jest to zaledwie połowa pierwszej lekcji. Pozatym masz tu link do paru płyt z książek dotyczących programowania w OpenGL:  http://chomikuj.pl/wojownik266  Wejdź do katalogu programowanie. Więc jak chcesz to napisz do mnie na priv: wojownik266@wp.pl
P-14113
ison
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-02-24 16:30:52
Dzięki :)
Póki co moim marzeniem byłoby opanowanie OpenGLa do takiego stopnia:
http://www.youtube.com/watch​?v=2Q9KfxEt4Xg
Jeśli możesz przesłać to chętnie zobaczyłbym przykładowy program lub grę napisaną w OpenGL.
Mój mail: <ciach>
Allegrogl dużo różni się od OpenGL? bo nie wiem czy nie lepiej najpierw nauczyć się opengla a potem dopiero kombinować.
P-14120
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona