Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Strategia w podobie Warcraft III: Reign of Chaos

Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-02 19:47
Autor Wiadomość
Elaine
» 2010-03-02 07:49:40
To też jest dyskusyjne... Jak powiem, że DirectX jest łatwiejszy, to udowodnisz, że jest inaczej?
P-14499
szyx_yankez
» 2010-03-02 08:20:32
Nie będe Ci nic udowadniał. Masz tutaj dyskusję http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,519.0.html
P-14501
Elaine
» 2010-03-02 09:10:12
A czemu nie udowodnisz? Dlatego, że nie zrozumiałeś, co miałem na myśli? W takim razie wersja bardziej human-friendly: porównywanie prostoty tak różnie zorganizowanych API jest raczej trudne, dla jednego DirectX będzie łatwiejszy, dla drugiego OpenGL, a trzeciemu to w ogóle będzie to latać. Wszystko zależy od preferencji - jak to zwykle bywa w przypadku świętych wojen.
P-14504
WinerFresh
» 2010-03-02 13:03:24
Dajcie spokój już ludzie i nieludzie... Każdy używa czego chce. Ja np. preferuję OGL bo ja działam na GNU/Linuksie, ale staram się machnąć jakiś silnik graficzny by mi było łatwiej. Na windzie ktoś będzie używał DX bo on jest natywnie wspierany... Jedyne co mnie bardzo denerwuje w OGL, a dokładniej w Intelu 945iw jaki mam na pokładzie, że obsługuje tylko OGL 1.2 na GNU, przez co moja kurwica lata pod niebiosa (dla nieogarniętych OGL 3.0 jest na dniach).
P-14507
Elaine
» 2010-03-02 13:46:50
3.0 na dniach? Aktualna wersja stabilna to 3.2, sprzed pół roku, masz nieaktualne informacje ;)
P-14509
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-02 15:19:09
No tak dzięki za naświetlenie tematu...ale od razu mówię że to nie jest temat "OpenGL czy DirectX" (jednakże dziękuje za pomoc w wyborze i chyba zdecyduje się na DX) :P Każdy lubi co mu wygodniej. Zajmijmy się dalej tym moim problemem. Tylko proszę o konkrety...WIEM że stworzenie nawet jednej postaci poruszającej się po boxie zrobionym na dowolnym programie graficznym z interface'm typu rusz się/zatrzymaj ,itp. jest trudne ale jednak możliwe. Więc poproszę o jakieś ciekawe propozycje (oczywiście nie chodzi mi tu o tworzenie animacji bądź modelów...wydaje mi się że z tym sobie poradzę.
Czyli reasumując chodzi mi o to żeby program:
-Wczytywał model "mapy"
-kamera - żeby było zbliżenie do postaci ale nie maksymalnie i rotacja kamery wokół niej
-(chyba najtrudniejsze)wczytanie postaci oraz żeby tą postać dało się zaznaczyć (po zaznaczeniu jakieś kółeczko wokół niej bądź kwadracik :)) i poruszać nią po mapie.
- Jakiś okrojony interface z tylko jednym przyciskiem poruszania się postacią (klik na przycisk i później na mapę a postać przejdzie do danego miejsca[zmiana kursora przy wybraniu toru ruchu na jakieś koło bądź strzałkę] i jak coś to możliwość kliknięcia PPM co da ten sam efekt)
- jakieś niebo,oświetlenie.

Może ktoś pomoże...jeżeli chodzi o bibliotekę to ja bym preferował DX.
Jak ktoś chętny do pomocy mi to pisać :) Albo jakieś tutki dotyczące punktów powyżej w DX typu "DX - tworzenie kamery(nie wiem jak to się fachowo nazywa no po prostu możliwość obracania wokół środka ekranu aktualnie ustawionego)" bądź "Tworzenie interface'u do gry". A bym był naprawdę wdzięczny jakby ktoś podał link do kursu jak stworzyć grę 3D w DX(najlepiej PL :))...za wszelką pomoc dziękuję serdecznie i pozdrawiam :)

PS: Czy ktoś zna bibliotekę którą posługiwał się Blizzard?
P-14510
DejaVu
» 2010-03-02 15:36:45
tak, własny silnik.
P-14511
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-02 15:59:54
Ale mi chodzi o bibliotekę...
P-14513
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona