[SFML2] Projekt gry
Ostatnio zmodyfikowano 2015-10-13 18:45
qest43 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML2] Projekt gry » 2015-10-12 20:29:11 Tworzę platformówkę i mam kilka pytań odnośnie elementów, które tam będą się znajdowały.
1.Czy gracz i przeciwnicy powinni mieć jedną klasę nadrzędną Entity. Czytałem że nie powinno się tak robić, ale te jednostki mają dużo wspólnego.
2.Czy kontener MAP będzie dobrym kontenerem na jednostki, jeżeli te będą często z kontenera usuwane, i aktualizowane co każdy obrót pętli.
3.Czy jeżeli tworzy się przedmioty,jednostki,bloki, to lepiej a)W pliku tekstowym mapy ustawiać wartości danego bloku, przeciwnika, przedmiotu: np. blok [Static, x,y, collision 1, 10, 20] b)Stworzyć pliki Items,Tiles,Entities, i tam tworzyć [Snake, HP:10, Mana: 0, MoveSpeed: 40]. A potem na mapie rozkładać [Snake, x,y]?
Pierwsza opcja pozwala na elastyczne zmiany, np. nie trzeba robić dwóch osobnych potworów typu Snake, jeśli różnią się tylko kilkoma punktami HP, ale ta druga jest bardziej przejrzysta.
4.W jaki sposób rozpisać projekt żeby wszystkie klasy ze sobą współgrały, i potem nie było problemów z dostępem do czegoś?
|
|
DejaVu |
» 2015-10-13 18:45:51 1. Gracz i przeciwnicy jak najbardziej mogą mieć wspólną klasę nadrzędną - co więcej, warto ją mieć 2. Jeżeli potrzebujesz kontenera map to go użyj. Jeżeli wydajność będzie niesatysfakcjonująca to wówczas będziesz miał co optymalizować. Nie optymalizuj dopóki nie zajdzie taka potrzeba. 3. To już zależy od Twojej wizji - zrealizuj taką metodą, która będzie dla Ciebie prostsza i łatwiej rozwijalna 4. Na to nie ma gotowego rozwiązania. W tej materii doświadczenie musisz zdobyć bojem. Jeżeli chcesz tego problemu uniknąć to użyj gotowego frameworka do tworzenia gier. |
|
« 1 » |