Pętla for, while du while...pomocy
Ostatnio zmodyfikowano 2015-11-07 16:25
Kepu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pętla for, while du while...pomocy » 2015-11-07 13:19:40 Jak wyżej, mam problem z zastosowaniem ich w zadanich, mogłby ktoś pomóc? Jestem tu nowa, pierwszy rok studiów i nie wiem co robić.. z góry dzięki. |
|
Gibas11 |
» 2015-11-07 13:30:20 "duwhile" - śmiechłem. :) O co dokładnie chodzi? Stosujesz pętle kiedy trzeba, zależy od treści zadania. |
|
Kepu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-07 13:40:13 nie wiem jak to wytlumaczyc, moglbys rozwiazac mi jakies zadanie? moze wtedy mi sie rozjasni... |
|
Gibas11 |
» 2015-11-07 13:43:24 A masz jakieś konkretne, czy tak ogólnie? Proszę, przykładowe zadanie: Wyświetl liczby od 0 do 10. |
Rozwiązanie: #include <iostream> using namespace std;
int main() { for( int i = 0; i <= 10; i++ ) cout << i << endl; return 0; }
EDIT: I wyedytuj ten tytuł bo kłuje w oczy. |
|
Kepu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-07 14:06:44 Już zmieniłam :) Takie prostrze rozumiem ale np. UWAGA: nie uzywaj zmiennych globalnych 1.Napisz program o nazwie wsp do przechowywania informacji o: a) wspolrzednej x b) wspolrzednej y 2.Uzyj tablicy do przechowywania informacji o punktach o rozmiarze 15 punktow. 3. Napisz funkvje inicjalizujaca ktora wypelni cala lablice losowymi danymi. podpowiedz: uzyj funkcji srand(time(NULL)) do inicjalizacji generatora licz pseudolosowych oraz funkcji rand() do losowania liczby (pamietaj o bibliotece <ctime>) 4.napisz funkcje wypisujaca dane w formie tabeli: NR \ x\ y\ 1 \ 102\ 15\ 2 \ 20561\ 1024\ ... 5. Napisz funkcje wypisujaca punkt (nr, x, y) ktory lezy najdalej od srodka ukladu wspolrzednych podpowiedz: odleglosc oblczaj ze wzoru; d=x(do potegi drugiej) + y(do potegi drugiej) Dzieki bardzo, ze masz tyle cierpliwosci :) |
|
Gibas11 |
» 2015-11-07 14:18:24 DO while. >:( Z czym dokładnie masz problem? Takie wskazówki do części podpunktów: 2. Zrób strukturę ze składowymi x i y a potem 15-elementową tablicę. struct wsp { int x; int y; };
wsp punkty[ 15 ];
Do współrzędnych dostaniesz się np. tak: punkty[ 7 ].x = 12; 3. Użyj pętli for (jak w moim poprzednim przykładzie tylko z warunkiem i < 15 ), a elementy ustawiaj za pomocą rand() (potrzebne #include<stdlib.h> ): punkty[ i ].x = rand() % 100; punkty[ i ].y = rand() % 30 + 15;
4. Znowu 15-krokowa pętla for i najzwyklejszy cout . cout << i + 1 << " \\ " << punkty[ i ].x << "\\ " << punkty[ i ].y << "\\" << endl; 5. A to już matma z gimnazjum, raczej sobie poradzisz. :) |
|
michal11 |
» 2015-11-07 14:19:54 Napisz jakie tematy już przerobiłaś, w szczególności czy miałaś juz struktury/klasy ? Wstaw kod który już napisałaś. |
|
carlosmay |
» 2015-11-07 16:25:44 |
|
« 1 » |