Code::Blocks - Ścieżki do własnych plików
Ostatnio zmodyfikowano 2015-11-11 19:10
marcolo2307 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Code::Blocks - Ścieżki do własnych plików » 2015-11-11 00:51:26 Cześć!
Piszę w Code::Blocks. Mój problem jest taki, że gdy skompiluje w nim program i go z niego uruchomię, to wszystko działa, ale kiedy uruchamiam go z pliku, są błędne ścieżki do plików, np.
string sciezka="data/textures/image.png";
A katalog z projektem wygląda tak:
Nazwa_projektu { bin Nazwa_projektu.cdb data { main.cpp textures { image.png } } }
Wiem, że mogę podawać ścieżki bezwzględne, ale wtedy będzie problem przy przenoszeniu projektu np. na inny komputer.
Przepraszam jeśli taki temat już był, szukałem, ale nawet nie wiedziałem za bardzo jak to opisać w google :/ |
|
marianekA |
» 2015-11-11 05:52:47 Plik wykonywalny przeniosłeś do folderu 'data/' więc powinno być string sciezka="textures/image.png" |
|
|
j23 |
» 2015-11-11 10:59:49 ale kiedy uruchamiam go z pliku, są błędne ścieżki do plików |
A czy plik wykonywalny, przy odpalaniu normalnie, znajduje się w tym samym katalogu co katalog "data"? |
|
marcolo2307 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-11 14:17:55 Plik .exe znajduje się w bin/Debug/ |
|
j23 |
» 2015-11-11 14:28:25 No to co Ty się dziwisz, że aplikacja nie widzi plików jeśli jest inny układ katalogów? Aplikacja odpalana pod kontrolą IDE może mieć ustawiony inny katalog roboczy, czyli np. katalog projektu a nie "bin\Debug". |
|
marcolo2307 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-11 14:31:06 Wiem, ale jakie mam wtedy podawać ścieżki? Po każdej kompilacji przenosić aplikację z wszystkimi .dll'kami do data? |
|
j23 |
» 2015-11-11 18:24:53 No jeśli ścieżki masz tak jak teraz, to aplikacja musi się znajdować w tym samym katalogu co katalog "data".
We właściwościach projektu możesz ustawić ścieżki do exeka (Output file name) i ścieżkę roboczą (Execution working dir). |
|
marcolo2307 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-11 19:10:12 Ok, wielkie dzięki :D
Temat zamykam. |
|
« 1 » |