używanie w main() wartości zwracanej przez funkcję
Ostatnio zmodyfikowano 2015-11-20 16:55
Nitro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
używanie w main() wartości zwracanej przez funkcję » 2015-11-20 16:14:10 Witam, Czy mogę używać ciele funkcji main() wartości zwracanej przez funkcję? Chciałbym uzyskać taki efekt aby do funkcji przekazać wprowadzanie liczby, następnie funkcja zwraca tą liczbę w return a następnie nadpisuje liczbę wartością którą zwróciła juz w ciele (main)
#include "stdafx.h" #include <iostream>
float funkcja(float dana);
int main(void) { using namespace std;
float cmdana = 0; //uzytkownik podaje wielkosc w cm const float przelicznik = 30.48; //przelicznik cm na topy i cale float wynik; //wynik po zastosowaniu przelicznika
cout << "Podaj wzrost w centymetrach a ja przekonwertuje go na stopy i cale: " << endl; funkcja(cmdana) wynik = cmdana/ przelicznik; cin.get(); cout << "Twoj wzrost w stopach to: " << wynik << endl; cin.get();
return 0; }
float funkcja(float dana) { using namespace std; cin >> dana; return dana; }
Działa jedynie ten sposób wynik = funkcja(cmdana)/ przelicznik; Natomiast jest to nie wygodne ponieważ za każdym razem wywołuje cin>>. |
|
carlosmay |
» 2015-11-20 16:41:04 #include <iostream> #include <iomanip> const float PRZELICZNIK = 30.48;
float funkcja();
int main( void ) { using namespace std; float wynik; cout << "Podaj wzrost w centymetrach a ja przekonwertuje go na stopy i cale: " << endl; wynik = funkcja(); cout << "Twoj wzrost w stopach to: " << fixed << setprecision( 2 ) << wynik << endl; cin.get(); return 0; }
float funkcja() { using std::cin; float dana; cin >> dana; return dana / PRZELICZNIK; }
edit: kod zmieniony. Jeśli nie będziesz używać wyniku zwracanego w funkcji, możesz użyć zwracanej wartości z funkcji bezpośrednio w 'cout <<' |
|
Nitro Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-20 16:55:46 Dzięki carlosmay :) |
|
« 1 » |