snuffdbko Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wskaźniki, funkcje, tablice » 2015-11-28 12:35:25 Cześć,
Mam do napisania kilka programów, z pozoru błahych, acz jednak potrzebuję Waszej pomocy.
1. Zadeklaruj w programie zmienną "a" typu int. Zadeklaruj wskaźnik do zmiennej typu int o nazwie "p" i ustaw go na adres zmiennej "a". Zmodyfikuj zawartość zmiennej "a" korzystając wyłącznie z operacji na wskaźniku. Sprawdź, czy zmienna "a" faktycznie zmieniła swoją wartość.
2. Jak wyżej, ale użyj funkcji której argumentem wywołania jest wskaźnik na zmienną typu int.
3. W funkcji main popraw zaznaczone miejsce oraz dopisz funkcję pierwiastki tak aby program działał zgodnie z oczekiwaniami.
// dopisz brakujące deklaracje // dodaj funkcję pierwiastki int main() { double a=1; // można zmienić wartość double b=0; // można zmienić wartość double c=-4; // można zmienić wartość double x1, x2; int n; ??? = pierwiastki(???????????); // popraw ! if (n < 0) { cout << "BŁĄD - to nie jest równanie kwadratowe" << endl; } else if (n==0) { cout << "Brak rozwiązań" << endl; } else if (n == 1) { cout << "x1 = x2 = " << x1 << endl; } else { cout << "x1 = " << x1 << endl; cout << "x2 = " << x2 << endl; } }
4. Poniżej macie zdefiniowaną przykładową funkcję wyświetlającą zawartość tablicy. Użyjcie tej funkcji do wyświetlenia dwóch tablic o różnych rozmiarach.
void wyswietl(int tab[], int size) { int i; for(i=0; i<size; ++i) { cout << tab << " "; // lub w C: // printf("%d ", tab); } cout << endl; } int main() { int tab1[10] = {1,2,3,4,5,6,7,8,9,10}; int tab2[] = {1,1,3,5,8}; // wyświetl tab1 // wyświetl tab2 }
5. Napiszcie funkcję obliczającą sumę dwóch wektorów. Wektory "źródłowe" oraz wektor wynikowy mają ten sam rozmiar.
int main() { int w1[] = {1,2,3,4}; int w2[] = {3,3,4,4}; int wynik[4]; suma_wektorow(w1, w2, wynik, 4); // wyswietl wynik // na ekranie powinno pojawić się: 4, 5, 7, 8 }
Dziękuję z góry ogromnie za pomoc! Pozdrawiam serdecznie. |