Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Komunikacja serwer - klient

Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-17 13:55
Autor Wiadomość
PhonniX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Komunikacja serwer - klient
» 2010-03-14 19:41:31
Witam, od niedawna pisze prostego multiplayera i mam pewien problem.
Umiem wysyłać i odbierać wiadomości przy pomocy winsocka, ale nie wiem jak powinna wyglądać taka komunikacja miedzy serwerem a klientem. Jeśli ktoś już coś takiego robił, prosiłbym aby odezwał się w tym temacie. Z góry dziękuje.

@Edit:
Zrobiłem coś takiego, że klient wysyła do serwera wiadomość "x+", czyli chce ruszyć się w prawo, następnie rozsyła to do wszystkich klientów i przesuwa postać, czy taki rozwiązanie przejdzie? Chcę zrobić, że np jak klient się podłączy do serwera to żeby tworzyło dla niego bitmapke, kiedy wyśle, że się ruszył to u wszystkich klientów widać było jak postać tego klienta się ruszyła, jak to zrobić?
P-15039
PhonniX
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-16 21:20:03
~~ Odświeżam ~~
P-15114
pekfos
» 2010-03-17 12:12:15
taka Tibia? Owszem, wyślij coś takiego, ale pozycje ludzi trzymaj na serwerze i obliczaj kto kogo widzi i tylko do nich wysyłaj dane o widocznych dla nich ludzi. Po co ktoś ma wiedzieć o tym że 100m pod nim jest mysz czy szczur?
P-15129
DejaVu
» 2010-03-17 13:55:13
1) Na serwerze i u klientów musisz mieć te same identyfikatory obiektów i te same pozycje na początku
2) Jeśli coś się nie zgadza przyjmujesz, że serwer zawiera absolutną prawdę i wysyła te informacje
3) Klient rząda zmiany pozycji obiektu o jakimś tam identyfikatorze o jakąś tam pozycję
4) Serwer potwierdza to jeśli przesunięcie jest prawidłowe i rozsyła tą zmianę do wszystkich klientów (włącznie z tym, który tego zarządał)

To jest jedna z możliwych opcji.
P-15130
« 1 »
  Strona 1 z 1