Obsługa plików
Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-17 16:15
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obsługa plików » 2010-03-14 20:12:55 Mam taki problem. Wszystko jest ok z plikami ale gdy jest ich bardzo dużo przydałoby się posortować je w kilku folderach (np: tekstury, dane). Jeśli chce z folderu gdzie jest plik coś wyciągnąć używam fstream, a jeśli chce w tym pliku wejść do folderu a dopiero potem otworzyć plik tekstowy to co mam zrobić?
|
|
malan |
» 2010-03-14 22:02:33 Daj jakiś przykład, bo nic nie zrozumiałem z Twojego opisu ;p. |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-14 22:35:30 no dobra, więc powiem na przykładzie mojej jakiejś gry.
Gdy wchodzę do pięknie zrobionej gry, poza samym programem jest tona plików z np. muzyką albo teksturami.
np: C: \\ Program Files \\ Bullfrog \\ Populous - The Beginning \\ SOUND
(sory, zeżarło mi ukośniki)
i na tym przykładzie powyżej:
Zapisałem program w folderze "Populous - The Beginning", a dodatkowo, żeby nie było w tym folderze naraz muzyki, chce zrobić w nim kolejny folder o tytule "SOUND" i do niego pakować muzyke. Jak potem z "Populous - The Beginning" dostać się do muzyki w folderze "SOUND" ?
Jeśli ktoś dalej nie rozumie, niech wejdzie w plik z dowolną grą na swoim komputerze. Zobaczy wiele folderów wypakowanych teksturami.
#pixelmaster: dodałem ukośniki : ) |
|
malan |
» 2010-03-15 16:56:08 Jeżeli to nie Twój program to będzie problem ;p, bo raczej te ścieżki nie są wpisane w pliku o nazwie: "ścieżki_muzyka". Albo są one na sztywno w kodzie, albo są pobierane z pliku, ale wtedy zapewne są w jakiś sposób kodowane. Zastanawiam się co Cie tak na porządki wzięło? ;) |
|
Geno Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-17 15:57:06 to mój program, z tym populousem to luźny przykład.
A co do reszty twojego postu to wiesz, jak mam 15 soundtracków i 30 grafik to raczej przydałoby się to uporządkować. Jakieś pomysły? Komendy? Funkcje? Tricki? |
|
lynx |
» 2010-03-17 16:15:10 Nie wiem czy dobrze Cie rozumiem... ale z tym przecież nie ma żadnego folderu.
dźwięk wsadzasz do /projekt/sounds/ przykładowo, a tekstury do /projekt/textures/ sam exe odpalasz z folderu "../projekt/"i nie ma żadnego problemu.
Tylko pamiętaj by w kodzie źródłowym podawać ścieżkę z folderem w którym znajduje się określony plik. Czyli musisz podać przykładową ścieżkę tak: "/textures/texture1.bmp", a nie "texture1.bmp".
/edit: Folder też może mieć podfoldery musisz się tylko do nich też odwołać w programie.
|
|
« 1 » |