Jak obliczyć drogę przebytą w czasie T przy zwalnianiu o stałą wartość
Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-03 16:55
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak obliczyć drogę przebytą w czasie T przy zwalnianiu o stałą wartość » 2015-12-03 16:23:24 Witam, potrzebuje obliczyć jaką drogę s przebędzie w ciągu całego swojego ruchu trwającego t czasu obiekt, zwalniający z prędkoscia d na sekundę. Potrzebuję tego do wyznaczania prędkości skoku przed siebie do gry (tak aby trafić w oczekiwane miejsce). Więc dla przykładu:
v0 = 300 deceleration = 0.5 d = v0 * deceleration = 150 (tyle zwalnia na sekunde) t = 1/d = 2s s = ?
Nie miałem tego na fizyce a jak sam szukalem to zle wyniki dostawalem (ujemna droga). Proszę choćby o szybki wzór.
|
|
notabigthreat |
» 2015-12-03 16:47:23 x = przemieszczenie całkowite (może być ujemne, oznacza to: w przeciwną stronę, niż dodatnie) v0 = 300 m/s spowolnienie = 150 (m/s)/s a = przyspieszenie = -150 (m/s)/s t = 2s
x = x0 + v0*t + (a*t*t)/2 = 0m + 600m + (-150*4 m)/2 = 300m
Licz osobno x oraz y. |
|
RazzorFlame Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-03 16:55:26 Zapomniałem, że to jest w świecie 3D. Tutaj nie chodzi o to zeby liczyć x,y czy z. Prędkośc całkowita (vector length) to 300.
A i popatrz dla deceleration = 5 wynik wychodzi ujemny.
EDIT: Jednak wychodzi dobry, zapomniałem że a też się zmienia. Zamykam dziekuje bardzo! |
|
« 1 » |