Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak obliczyć drogę przebytą w czasie T przy zwalnianiu o stałą wartość

Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-03 16:55
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak obliczyć drogę przebytą w czasie T przy zwalnianiu o stałą wartość
» 2015-12-03 16:23:24
Witam, potrzebuje obliczyć jaką drogę s przebędzie w ciągu całego swojego ruchu trwającego t czasu obiekt, zwalniający z prędkoscia d na sekundę. Potrzebuję tego do wyznaczania prędkości skoku przed siebie do gry (tak aby trafić w oczekiwane miejsce).
Więc dla przykładu:

v0 = 300
deceleration = 0.5
d = v0 * deceleration = 150 (tyle zwalnia na sekunde)
t = 1/d = 2s
s = ?

Nie miałem tego na fizyce a jak sam szukalem to zle wyniki dostawalem (ujemna droga). Proszę choćby o szybki wzór.
P-141357
notabigthreat
» 2015-12-03 16:47:23
x = przemieszczenie całkowite (może być ujemne, oznacza to: w przeciwną stronę, niż dodatnie)
v0 = 300 m/s
spowolnienie = 150 (m/s)/s
a = przyspieszenie = -150 (m/s)/s
t = 2s

x = x0 + v0*t + (a*t*t)/2 = 0m + 600m + (-150*4 m)/2 = 300m

Licz osobno x oraz y.
P-141360
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-12-03 16:55:26
Zapomniałem, że to jest w świecie 3D. Tutaj nie chodzi o to zeby liczyć x,y czy z. Prędkośc całkowita (vector length) to 300.

A i popatrz dla deceleration = 5 wynik wychodzi ujemny.

EDIT: Jednak wychodzi dobry, zapomniałem że a też się zmienia. Zamykam dziekuje bardzo!
P-141361
« 1 »
  Strona 1 z 1