Pętla for się nie stopuje
Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-06 19:24
dott94 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pętla for się nie stopuje » 2015-12-06 17:11:00 Witam, tworzę grę komputerową "Poker" i mam problem z jedną pętlą for, a dokładniej: int players; cout << "Podaj liczbe graczy [1 - 4]: "; cin >> players; if( players < 1 || players > 4 ) { cout << "Podales nieprawidlowa liczbe graczy, ponow probe: "; cin >> players; } gracz tab_ply[ players ]; int temp_l = 1; for( int k = 0; k > players - 1; k++ ) { cout << "Podaj imie gracza " << temp_l << ": "; cin >> tab_ply[ k ].imie; tab_ply[ k ].punkty = 0; temp_l++; cout << tab_ply[ k ].imie << endl; } pętla powinna się zatrzymywać w momencie, kiedy podamy imiona wszystkich graczy, niestety tak się nie dzieje a pętla cały czas idzie do przodu, tj. gdy podamy liczbę graczy równą np. 2, to po podaniu imienia drugiego gracza pętla nadal wywołuje kolejne prośby o imię (i tak w nieskońcaoność). Gdzie zrobiłem błąd? I tak jeszcze przy okazji pytanko - jeśli mam zadeklarowaną globalną tablicę dwuwymiarową to czy wystarczy, że generowanie wartości dla poszczególnych komórek tablicy odbędzie się w jednej funkcji typu void, czy muszę zrobić dodatkową funkcję, która za pomocą wskaźników i tablic dynamicznych będzie zwracała wartości tej tablicy? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam. |
|
pekfos |
» 2015-12-06 17:12:50 Warunek pętli jest zły. |
|
dott94 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-06 17:25:20 dzięki za odpowiedź, ale jeśli ktoś mógłby mi jeszcze podpowiedzieć, co jest nie tak, bo próbuję skorygować ten warunek na różne sposoby i nic, dalej to samo :/ |
|
pekfos |
» 2015-12-06 19:24:50 |
|
« 1 » |