Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pętla for się nie stopuje

Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-06 19:24
Autor Wiadomość
dott94
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pętla for się nie stopuje
» 2015-12-06 17:11:00
Witam, tworzę grę komputerową "Poker" i mam problem z jedną pętlą for, a dokładniej:
C/C++
int players;
cout << "Podaj liczbe graczy [1 - 4]: ";
cin >> players;
if( players < 1 || players > 4 ) {
    cout << "Podales nieprawidlowa liczbe graczy, ponow probe: ";
    cin >> players;
}
gracz tab_ply[ players ]; //tablica struktur
int temp_l = 1;
for( int k = 0; k > players - 1; k++ ) {
    cout << "Podaj imie gracza " << temp_l << ": ";
    cin >> tab_ply[ k ].imie;
    tab_ply[ k ].punkty = 0;
    temp_l++;
    cout << tab_ply[ k ].imie << endl;
}

pętla powinna się zatrzymywać w momencie, kiedy podamy imiona wszystkich graczy, niestety tak się nie dzieje a pętla cały czas idzie do przodu, tj. gdy podamy liczbę graczy równą np. 2, to po podaniu imienia drugiego gracza pętla nadal wywołuje kolejne prośby o imię (i tak w nieskońcaoność). Gdzie zrobiłem błąd?

I tak jeszcze przy okazji pytanko - jeśli mam zadeklarowaną globalną tablicę dwuwymiarową to czy wystarczy, że generowanie wartości dla poszczególnych komórek tablicy odbędzie się w jednej funkcji typu void, czy muszę zrobić dodatkową funkcję, która za pomocą wskaźników i tablic dynamicznych będzie zwracała wartości tej tablicy?

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.  
P-141505
pekfos
» 2015-12-06 17:12:50
Warunek pętli jest zły.
P-141506
dott94
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-12-06 17:25:20
dzięki za odpowiedź, ale jeśli ktoś mógłby mi jeszcze podpowiedzieć, co jest nie tak, bo próbuję skorygować ten warunek na różne sposoby i nic, dalej to samo :/
P-141508
pekfos
» 2015-12-06 19:24:50
C/C++
k < players
P-141520
« 1 »
  Strona 1 z 1