Wczytywanie i sortowanie dat.
Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-13 19:33
bojo240 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wczytywanie i sortowanie dat. » 2015-12-12 20:11:49 Witam. Jestem studentem I roku informatyki i dostałem do zrobienia takie zadanko: Napisać program, który wczytuje n dat w formacie znakowym rrrr-mm-dd gdzie rrrr - 4 cyfry roku, mm - 2 cyfry miesiąca, dd - 2 cyfry dnia i sortuje je w kolejności chronologicznej Uwagi: - zakończenie wczytywania napisów następuje po wprowadzeniu łańcucha "pustego", - przyjąć, że maksymalna liczba łańcuchów do posortownia to 40, - wskaźniki na kolejne łańcuchy przechowywać w tablicy, - podczas sortowania przemieszczać wskaźniki na łańcuchy, - do sortowania wykorzystać funkcję biblioteczną, która porównuje dwa łańcuchy znaków i pozwala określić, który z nich jest "bliżej" początku alfabetu, a który "dalej". I jak na razie mam w sumie 3 różne pomysły na program; zapisywanie dat w zmiennych char, string oraz (biblioteka ctime) tm_mday, tm_mon, tm_year. Ktoś mógłby podpowiedzieć, który z tych pomysłów najlepiej by pasował pod takie zadanko? Oraz jak w określonym przypadku zapisac to w wymaganym formacie? Bo jak na razie nie umiem się pozbyć wymogu wcisniecia enter przy wprowadzaniu np dnia, a jak wpisuje np 12122015 to mi to liczy jako jeden dzien, a co dopiero rrrr-mm-dd... Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
|
|
bojo240 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-13 19:33:05 Okej, obecnie mój kod wygląda tak; #include <iostream> #include <windows.h> using namespace std; int main() { int i = 40, dzien[ i ], miesiac[ i ], rok[ i ]; SYSTEMTIME st; GetLocalTime( & st ); for( i = 0; i < 40; i++ ) { cin >> st.wDay; cin >> st.wMonth; cin >> st.wYear; dzien[ i ] = st.wDay; miesiac[ i ] = st.wMonth; rok[ i ] = st.wYear; } cin.get(); return 0; }