Pomoc w zrobieniu arcanoida
Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-23 16:40
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pomoc w zrobieniu arcanoida » 2010-03-20 17:11:18 Dobra. Wiem że kilka osób czytało mój poprzedni temat na temat (xd?) Warcrafta III...ale teraz se myślę zacznę od czegoś prostszego. Chce zrobić coś w rodzaju Arcanoida lub...no nieważne....ważne że odbija się tam takim "paskiem piłkę i zbija "klocki" na pewno większość grała w coś takiego. Wiem że przeciętny programista to zrobić potrafi ale poproszę o pomoc w tworzeniu. Oczywiście chodzi o to żeby ktoś numer gg mi swój podał lub napisał na 4326578 i się przedstawił...powolutku bym zrobił dopracowaną gierkę z jakimiś (może) bajerami. Coś tak na dobry początek...najlepiej Allegro ale SDLem też nie poradzę :) Pozdrawiam i proszę o odp... albo jakieś linki co by było w tym pomocne...
#pixelmaster: zmieniłem tytuł |
|
TheLukon |
» 2010-03-20 17:18:06 Chyba fora pomylileś. Lepiej weź się za naukę. |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-20 17:30:21 Gry nikt za Ciebie nie napisze. Jak poprzednik napisał, musisz się uczyć, to sam coś stworzysz. |
|
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-20 17:51:04 Ojej znowu te same odpowiedzi -_- Nie o to mi chodzi żeby ktoś za mnie grę robił. Miałbym kilka pytań ale oczywiście jakbym je tutaj napisał to bym od panów TheLukon i szyx_yankez dostał te same odpowiedzi... Jeśli chodzi o naukę to zakupiłem sobie Symfonie C++ Standard (co o niej myślicie tak btw?). A poza tym trudno uczyć się na sucho samej teorii. Lepiej wykorzystać ją w praktyce i być mile zaskoczonym jak to wszystko fajnie wygląda, nie? A nie być rozczarowanym na samym początku programu i już przy menu dać sobie spokój... |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-20 18:09:09 Mia ł bym kilka pyta ń ale oczywi ś cie jakbym je tutaj napisa ł to bym od pan ó w TheLukon i szyx_yankez dosta ł te same odpowiedzi
Wal śmiało, jeżeli chodzi o pytania. Je ś li chodzi o nauk ę to zakupi ł em sobie Symfonie C++Standard( co o niej my ś licie tak btw ? )
Książka jest spoko, polecana przez większość osób. A poza tym trudno uczy ć si ę na sucho samej teorii
Examples. A nie by ć rozczarowanym na samym pocz ą tku programu i ju ż przy menu da ć sobie spok ó j...
Trzeba się uczyć na błędach. Początki zawsze są trudne, ale potem jest z górki(?). |
|
Elaine |
» 2010-03-20 18:12:54 Programiści dzielą się na dwie grupy: ci, którzy polecają Symfonię i ci, którzy mieli "przyjemność" czytać to na trzeźwo. |
|
Orpis Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-20 18:24:33 Jeśli chodzi o symfonie to ja jestem na razie dopiero na 40 stronie ale bardzo przyjemnie się czyta. A mam pytanie czysto jeśli chodzi o bibliotekę Allegro. Mianowicie co zrobić żeby bitmapy były dokładnie w tym miejscu ekranu co chcemy itp a poza tym ja w obsłudze myszki widzę jak wyświetlić myszkę ale nie wiem jak zrobić żeby np zaistniało jakieś zdarzenie kiedy kliknę na jakiś "przycisk...i jeszcze....jak zrobić taki o to efekt że kiedy zmieniamy z przycisku na przycisk pozycje kursorem to żeby wyglądał tak jak zaznaczony....a kiedy się na niego naciśnie włączała się gra... |
|
filipesq |
» 2010-03-20 18:35:36 Po prostu dożo instrukcji warunkowych, pętli, funkcji... Ledwo zacząłeś z C++, a już kombinujesz z biblioteką graficzną! Najpierw to se zrób jakiś program konsolowy, i jeszcze jeden, i jeszcze jeden... A jak zrobisz coś naprawdę porządnego i skomplikowanego (nie chodzi o kod, tylko program - kod ma być przejrzysty), to zacznij z allegro. |
|
« 1 » 2 3 4 |