Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dodawanie zmiennych do vectora w struct

Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-29 12:21
Autor Wiadomość
Garniturek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dodawanie zmiennych do vectora w struct
» 2015-12-29 11:12:03
Witam, muszę dodać zmienną do vectora, który jest w strukturze bez używania konstruktorów.

C/C++
struct ocena
{
    string przedmiot;
    int wartosc;
};

struct indeks
{
    string imie;
    string nazwisko;
    vector < ocena > oceny;
};

void pobierz( vector < indeks > & ind, int n )
{
    indeks x;
    int a;
    string b;
    cin >> x.imie >> x.nazwisko;
    ind.push_back( x );
    for( int i = 0; i < n; i++ )
    {
        cin >> a;
        cin >> b;
       
        ind[ 0 ].oceny.push_back( a );
       
    }
   
}
P-142528
carlosmay
» 2015-12-29 12:21:04
muszę dodać zmienną do vectora, który jest w strukturze bez używania konstruktorów.
Dlaczego?

Żeby obyło się bez konstruktorów trzeba utworzyć kompletny obiekt danej klasy i dopiero nim inicjalizować kolejny element 'vectora'
np.
C/C++
void pobierz( vector < indeks > & ind, int n )
{
    indeks x;
    cin >> x.imie >> x.nazwisko;
    for( int i = 0; i < n; i++ )
    {
        ocena o;
        cin >> o.przedmiot >> o.wartosc;
        x.oceny.push_back( o );
    }
    ind.push_back( x );
}
P-142530
« 1 »
  Strona 1 z 1