Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak napisać silnik do gry?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-29 17:03
Autor Wiadomość
SeaMonster131
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak napisać silnik do gry?
» 2010-03-29 16:27:06
Tak jak w tytule: jak napisać silnik do gry? Nie chodzi mi oczywiście o szczegóły, bo nikt nie jest wstanie mi tego powiedzieć [napisać]. Chodzi mi o takie "naprowadzenie na właściwą drogę". Bo nie wiem w ogóle od czego zacząć...
P.S. Umiem c++ oraz Direct3D, a chciałbym stworzyć gre coś na wzór Gothic'a.
A może lepiej zacząć od gotowego silnika???
P-15584
szyx_yankez
» 2010-03-29 16:42:47
Wyrenderowanie trójkąta w Dx nie wystarczy do napisania silnika, aby osiągać efekty graficzne jak w gotiku, musisz umieć bardzo dużo, poćwicz kilka miesięcy na pisaniu byle czego(aby się uczyć i zdobywać dośiadczenie), to wtedy będziesz mógł powiedzieć, że piszesz silnik a nie zrżynasz z examplesów(ew. kursów)(jak zapewne będziesz to robił teraz). Do tego dodam aby napisać silnik gry sama grafika nie wystarczy, gdzie fizyka, muzyka, net itd?

Ok powracając do tematu...
Jak to jak? Normalnie.

Pod tu przyklad, w Silniku piszesz sobie funkcje :
C/C++
CreateMesh( ś cie ż ka, nazwa, itd )
{
    //masa kodu(50)
}
 A w grze opartej na tym silniku piszesz tylko:
C/C++
CreateMesh( "model.x", foo, itd ); //Jedna linia.
Rozumiesz? Silnik to zbiór gotowych funkcij.





P-15586
SeaMonster131
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-29 16:50:17
No już tak troche kapuje o co w tym chodzi ;)
Oczywiście, nie chce jeszcze pisać tego całego silnika, bo tak jak napisałeś na początku - umiem tylko wyświetlić trójkąt na ekranie ;)
Dzięki chociaż za ogólne przybliżenie o co w tym biega.
Tylko sie zastanawiam, w necie można znaleźć dużo takich silników, więc tak na początku to może lepiej by było skorzystać już z gotowego silnika - np. Esenthel Engine ?
P-15587
szyx_yankez
» 2010-03-29 17:01:16
Esenthel Engine -  Szczerze nie polecam.
Za to rozejrzyj się za tymi:
Darmowe:
Ogre,
Crystal Space,
Illricht  - dobry na początek.
Płatne:
Unreal - Bardzo rozbudowany.
P-15588
SeaMonster131
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-03-29 17:03:51
Dzięki za pomoc. Na pewno sie przyda ;)
P-15589
« 1 »
  Strona 1 z 1