Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

AI przeciwników w Lua

Ostatnio zmodyfikowano 2016-01-25 20:11
Autor Wiadomość
Gibas11
Temat założony przez niniejszego użytkownika
AI przeciwników w Lua
» 2016-01-25 19:57:01
Witam,
czy we względnie dynamicznej grze rozwiązanie problemu AI przeciwników skryptami w lua się sprawdzi? Mój pomysł jest taki:
1. Dla każdego przeciwnika osobny wątek ze skryptem w lua;
2. Skrypt wykonuje się jeden raz, zapisując w odpowiednich zmiennych informacje o pozycji przeciwnika (w formie różnicy współrzędnych), ew. oddaniu strzału itp.;
3. Program co klatkę odbiera informacje o ruchu i, jeżeli skrypt zdążył się wykonać, uruchamia go ponownie, jeżeli nie - wykorzystuje informacje z poprzedniego wykonania.

Co o tym myślicie?
P-144011
pekfos
» 2016-01-25 20:06:51
A ile tych przeciwników chcesz mieć? W grze typu hack'n'slash, gdzie aktywnych przeciwników może być >50, ponad 50 wątków tylko dla ich AI to więcej niż przerost formy nad treścią. Twoje rozwiązanie w ogóle nie brzmi dobrze, chyba, że chcesz mieć jednego przeciwnika i bardzo zaawansowane AI, gdzie skrypty są jeszcze wymagane z innych powodów.
P-144012
Gibas11
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-01-25 20:11:47
Zakładam, że więcej niż 20 naraz nie będzie. Jak o tym myślę, to z uwagi na czas trwania klatki (cała 1/60 sekundy), mógłbym też pakować 4-5 skryptów do wątku, w końcu po przekroczeniu ilości rdzeni każdy kolejny wątek (i to pracujący z przerwami) chyba niezbyt korzystnie wpływa na wydajność.
EDIT: Skrypty są wymagane, bo grę rozwijam z nastawieniem na modowalność i w tym wypadku skrypty są jedynym sensownym rozwiązaniem.
P-144013
« 1 »
  Strona 1 z 1