AI przeciwników w Lua
Ostatnio zmodyfikowano 2016-01-25 20:11
Gibas11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
AI przeciwników w Lua » 2016-01-25 19:57:01 Witam, czy we względnie dynamicznej grze rozwiązanie problemu AI przeciwników skryptami w lua się sprawdzi? Mój pomysł jest taki: 1. Dla każdego przeciwnika osobny wątek ze skryptem w lua; 2. Skrypt wykonuje się jeden raz, zapisując w odpowiednich zmiennych informacje o pozycji przeciwnika (w formie różnicy współrzędnych), ew. oddaniu strzału itp.; 3. Program co klatkę odbiera informacje o ruchu i, jeżeli skrypt zdążył się wykonać, uruchamia go ponownie, jeżeli nie - wykorzystuje informacje z poprzedniego wykonania.
Co o tym myślicie? |
|
pekfos |
» 2016-01-25 20:06:51 A ile tych przeciwników chcesz mieć? W grze typu hack'n'slash, gdzie aktywnych przeciwników może być >50, ponad 50 wątków tylko dla ich AI to więcej niż przerost formy nad treścią. Twoje rozwiązanie w ogóle nie brzmi dobrze, chyba, że chcesz mieć jednego przeciwnika i bardzo zaawansowane AI, gdzie skrypty są jeszcze wymagane z innych powodów. |
|
Gibas11 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-01-25 20:11:47 Zakładam, że więcej niż 20 naraz nie będzie. Jak o tym myślę, to z uwagi na czas trwania klatki (cała 1/60 sekundy), mógłbym też pakować 4-5 skryptów do wątku, w końcu po przekroczeniu ilości rdzeni każdy kolejny wątek (i to pracujący z przerwami) chyba niezbyt korzystnie wpływa na wydajność. EDIT: Skrypty są wymagane, bo grę rozwijam z nastawieniem na modowalność i w tym wypadku skrypty są jedynym sensownym rozwiązaniem. |
|
« 1 » |