Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pisanie aplikacji na Androida - instalacja i konfiguracja środowiska Visual C++

Ostatnio zmodyfikowano 2016-02-23 21:41
Autor Wiadomość
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pisanie aplikacji na Androida - instalacja i konfiguracja środowiska Visual C++
» 2016-02-06 20:11:35
Aktualnie walczę sobie z instalacją i konfiguracją środowiska. Korzystam z instrukcji:
https://github.com/gavinpugh​/vs-android/blob/wiki​/Installation.md

Dam później znać czy instalacja się powiodła :)

/edit:

Unable to resolve target 'android-8' after importing libraries

Rozwiązanie:
http://stackoverflow.com​/questions/17682196​/unable-to-resolve-target-android-8-after-importing-libraries
http://developer.android.com​/tools/help/sdk-manager.html

Aby otworzyć SDK Manager należy uruchomić Android Studio, a następnie wejść w Configure.

No suitable Java found. In order to properly use the Android Developer

http://stackoverflow.com​/questions/3052743​/android-create-call-fails-in-windows-7-missing-jdk

Jakby ktoś miał wizję odinstalowywania wszystkiego i zainstalowania najpierw JavaSE x32, a potem reszty to mogę od razu napisać, że Android Studio mimo wszystko wymaga JavaSE x64 więc... odinstalowywanie Android Studio nie ma najmniejszego sensu.

http://stackoverflow.com​/questions/33367823​/vs-android-not-suitable-java-found
Zamiana w pliku android_sdk\tools\lib\find_java.bat wierszy:
rem Check we have a valid Java.exe in the path. The return code will
rem be 0 if the command worked or 1 if the exec failed (program not found).
for /f "delims=" %%a in ('"%~dps0\find_java%arch_ext%.exe" -s') do set java_exe=%%a
if not defined java_exe goto :CheckFailed

:SearchJavaW
Na wiersze:
rem Check we have a valid Java.exe in the path. The return code will
rem be 0 if the command worked or 1 if the exec failed (program not found).
for /f "delims=" %%a in ('"%~dps0\find_java%arch_ext%.exe" -s') do set java_exe=%%a
if defined java_exe goto :SearchJavaW

rem Try to find java.exe by using JAVA_HOME if the previous step failed
if "%JAVA_HOME%" == "" goto :CheckFailed
set java_exe=%JAVA_HOME%\bin\java.exe
if not defined java_exe goto :CheckFailed
if not exist "%java_exe%" goto :CheckFailed

:SearchJavaW
rozwiązała problem kompilacji projektu pod Visual Studio (Windows 7 x64 bit).

/edit:
Jeszcze emulator Androida do Visual Studio (dla Windows 8 i wyżej)
https://www.visualstudio.com​/pl-pl​/msft-android-emulator-vs.aspx
P-144558
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-02-06 22:23:38
https://developer.xamarin.com​/guides/android/getting_started​/installation​/configure_emulator/

can't start adb server: socket_loopback_client could not create socket

Ustawienie zmiennej środowiskowej ADB_TRACE na wartość all rozwiązało ten problem.

Więcej informacji: https://code.google.com/p​/android/issues/detail?id=184713

adb.exe (...) _adb_connect error : no devices found

Trzeba uruchomić Android SDK\AVD Manager.exe, a następnie uruchomić sobie jakiś emulator.
P-144562
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-02-06 23:31:00
Jeżeli uda Ci się uruchomić na emulatorze wersję Debug, ale masz problemy z uruchomieniem wersji Release, to: https://software.intel.com​/en-us/node/533624

Objawy:
C:\Android-DevPack\SDK\platform-tools\adb.exe  install -r "C:\przyklady\DemoActivity-release.apk"
1>  adb.exe I  7024  5228 adb.cpp:219] Android Debug Bridge version 1.0.32
1>  adb.exe I  7024  5228 adb.cpp:219] Revision 09a0d98bebce-android
1>  adb.exe I  7024  5228 adb.cpp:219]
1>  Invalid APK file: C:\przyklady\DemoActivity-release.apk

Ponoć rozwiązanie problemu jest tu: http://developer.android.com​/tools/publishing​/app-signing.html

/edit:
Przetestowane - działa :) Polecenia jakie trzeba wykonać, aby ręcznie podpisać aplikację:
"%JAVA_HOME%\bin\keytool" -genkey -v -keystore MOJ_KLUCZ_RELEASE.keystore -alias MOJ_ALIAS -keyalg RSA -keysize 2048 -validity 10000
"%JAVA_HOME%\bin\jarsigner" -verbose -sigalg SHA1withRSA -digestalg SHA1 -keystore MOJ_KLUCZ_RELEASE.keystore DemoActivity-release-unsigned.apk MOJ_ALIAS
"%JAVA_HOME%\bin\jarsigner" -verify -verbose -certs DemoActivity-release-unsigned.apk
"%ANDROID_HOME%\build-tools\23.0.2\zipalign" -v 4 DemoActivity-release-unsigned.apk DemoActivity-release.apk
"%ANDROID_HOME%\platform-tools\adb.exe"  install -r "DemoActivity-release.apk"
"%ANDROID_HOME%\platform-tools\\adb.exe"  shell am start -n com.example.SanAngeles/.DemoActivity
pause
P-144563
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-02-07 02:51:14

Optymalizacja działania emulatora

Aby zapewnić sprawniejsze działanie emulatora warto:
  • Kompilować projekt dla architektury x86 (i tym samym emulator uruchamiać w tej architekturze tj. Intel Atom (x86))
  • Zainstalować sobie intel haxm (sterownik dający wsparcie sprzętowe GPU - choć i tak sprzętowe wsparcie GPU coś mi nie chce działać)
  • Ustawić stosunkowo niską rozdzielczość na emulatorze (np. 480x800: hdpi)
  • Ponoć nie warto ustawiać więcej ramu niż zalecane, ale mając RAM 1024MB i VM Heap 64MB całkiem znośnie działają animacje 3D.
P-144565
Gibas11
» 2016-02-07 09:00:33
Może lepiej spakować to do osobnego artykułu? Bo ten temat nie nosi już chyba żadnych znamion monotematyczności ani poszukiwania pomocy a tak więcej zainteresowanych znajdzie przydatne informacje. ;)
P-144569
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-02-07 13:22:13
@Gibas11: raczej robiłem notatki robocze, które mogą się przydać innym. Proces instalacji i konfiguracji musiałby być znacznie bardziej szczegółowy i zapewne był by to artykuł na co najmniej 4 strony :)

/edit:

Zmienne środowiskowe jakie były konieczne do ustawienia

ADB_TRACE=all
ANDROID_HOME=C:\Android-DevPack\SDK
ANDROID_NDK_ROOT=C:\Android-DevPack\android-ndk-r10e
ANDROID_STUDIO_JDK=C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.8.0_74
ANT_HOME=C:\Android-DevPack\apache-ant-1.9.6
JAVA_HOME=C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.8.0_74
P-144575
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-02-07 14:26:49
[C++, SFML] Kompilacja biblioteki pod Androida

/edit:
Źródła SFML do pobrania: https://github.com/SFML/SFML

/edit:
Do zbudowania potrzebny jest cmake (da się oczywiście bez ale na dobry początek sprawniej pójdzie wykorzystując istniejące narzędzia):
https://cmake.org/download/

/edit:
Kompilacja SFML wymaga zdefiniowania kolejnej zmiennej środowiskowej:
ANDROID_NDK=C:/Android-DevPack/android-ndk-r10e
UWAGA! Koniecznie mają być slashe w ścieżce również dla Windowsa (przynajmniej tak mówi tutorial).

CMAKE_SYSTEM_NAME is 'Android' but 'NVIDIA Nsight Tegra Visual Studio Edition' is not installed

https://developer.nvidia.com​/nvidia-nsight-tegra
Aby móc pobrać paczkę instalacyjną trzeba się zarejestrować :|

/edit:
Wygląda na to, że instalację wszystkiego można zacząć od NVIDIA Nsight Tegra Visual Studio Edition, a konkretniej od CodeWorks for Android, ponieważ jest to instalator, który pobiera chyba wszystko co potrzebne do wytwarzania natywnych aplikacji na Androida.

Wstępnie mogę powiedzieć, że chcąc zacząć pisać natywne aplikacje w SFML-u na Androida potrzebne jest co najmniej 65 GB wolnego miejsca.

CMake might not properly support setting the STL.  Make sure to adjust all generated library projects!

cmake -DANDROID_ABI=x86 -DCMAKE_TOOLCHAIN_FILE=../../cmake/toolchains/android.toolchain.cmake ../..
Powyższe polecenie do kompilacji na chwilę obecną było wystarczające (pomimo warninga). A czy skompilowany kod się uruchomi to czas pokaże :)
P-144578
1aam2am1
» 2016-02-07 14:51:45
P-144580
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona