DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pisanie aplikacji na Androida - instalacja i konfiguracja środowiska Visual C++ » 2016-02-06 20:11:35 |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-02-06 22:23:38 |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-02-06 23:31:00 Jeżeli uda Ci się uruchomić na emulatorze wersję Debug, ale masz problemy z uruchomieniem wersji Release, to: https://software.intel.com/en-us/node/533624Objawy: C:\Android-DevPack\SDK\platform-tools\adb.exe install -r "C:\przyklady\DemoActivity-release.apk" 1> adb.exe I 7024 5228 adb.cpp:219] Android Debug Bridge version 1.0.32 1> adb.exe I 7024 5228 adb.cpp:219] Revision 09a0d98bebce-android 1> adb.exe I 7024 5228 adb.cpp:219] 1> Invalid APK file: C:\przyklady\DemoActivity-release.apk
Ponoć rozwiązanie problemu jest tu: http://developer.android.com/tools/publishing/app-signing.html/edit: Przetestowane - działa :) Polecenia jakie trzeba wykonać, aby ręcznie podpisać aplikację: "%JAVA_HOME%\bin\keytool" -genkey -v -keystore MOJ_KLUCZ_RELEASE.keystore -alias MOJ_ALIAS -keyalg RSA -keysize 2048 -validity 10000 "%JAVA_HOME%\bin\jarsigner" -verbose -sigalg SHA1withRSA -digestalg SHA1 -keystore MOJ_KLUCZ_RELEASE.keystore DemoActivity-release-unsigned.apk MOJ_ALIAS "%JAVA_HOME%\bin\jarsigner" -verify -verbose -certs DemoActivity-release-unsigned.apk "%ANDROID_HOME%\build-tools\23.0.2\zipalign" -v 4 DemoActivity-release-unsigned.apk DemoActivity-release.apk "%ANDROID_HOME%\platform-tools\adb.exe" install -r "DemoActivity-release.apk" "%ANDROID_HOME%\platform-tools\\adb.exe" shell am start -n com.example.SanAngeles/.DemoActivity pause
|
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-02-07 02:51:14 Optymalizacja działania emulatoraAby zapewnić sprawniejsze działanie emulatora warto: |
|
Gibas11 |
» 2016-02-07 09:00:33 Może lepiej spakować to do osobnego artykułu? Bo ten temat nie nosi już chyba żadnych znamion monotematyczności ani poszukiwania pomocy a tak więcej zainteresowanych znajdzie przydatne informacje. ;) |
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-02-07 13:22:13 @Gibas11: raczej robiłem notatki robocze, które mogą się przydać innym. Proces instalacji i konfiguracji musiałby być znacznie bardziej szczegółowy i zapewne był by to artykuł na co najmniej 4 strony :) /edit: Zmienne środowiskowe jakie były konieczne do ustawieniaADB_TRACE=all ANDROID_HOME=C:\Android-DevPack\SDK ANDROID_NDK_ROOT=C:\Android-DevPack\android-ndk-r10e ANDROID_STUDIO_JDK=C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.8.0_74 ANT_HOME=C:\Android-DevPack\apache-ant-1.9.6 JAVA_HOME=C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.8.0_74
|
|
|
DejaVu Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-02-07 14:26:49 [C++, SFML] Kompilacja biblioteki pod Androida/edit: Źródła SFML do pobrania: https://github.com/SFML/SFML/edit: Do zbudowania potrzebny jest cmake (da się oczywiście bez ale na dobry początek sprawniej pójdzie wykorzystując istniejące narzędzia): https://cmake.org/download//edit: Kompilacja SFML wymaga zdefiniowania kolejnej zmiennej środowiskowej: ANDROID_NDK=C:/Android-DevPack/android-ndk-r10e
UWAGA! Koniecznie mają być slashe w ścieżce również dla Windowsa (przynajmniej tak mówi tutorial). CMAKE_SYSTEM_NAME is 'Android' but 'NVIDIA Nsight Tegra Visual Studio Edition' is not installedhttps://developer.nvidia.com/nvidia-nsight-tegraAby móc pobrać paczkę instalacyjną trzeba się zarejestrować :| /edit: Wygląda na to, że instalację wszystkiego można zacząć od NVIDIA Nsight Tegra Visual Studio Edition, a konkretniej od CodeWorks for Android, ponieważ jest to instalator, który pobiera chyba wszystko co potrzebne do wytwarzania natywnych aplikacji na Androida. Wstępnie mogę powiedzieć, że chcąc zacząć pisać natywne aplikacje w SFML-u na Androida potrzebne jest co najmniej 65 GB wolnego miejsca. CMake might not properly support setting the STL. Make sure to adjust all generated library projects!cmake -DANDROID_ABI=x86 -DCMAKE_TOOLCHAIN_FILE=../../cmake/toolchains/android.toolchain.cmake ../..
Powyższe polecenie do kompilacji na chwilę obecną było wystarczające (pomimo warninga). A czy skompilowany kod się uruchomi to czas pokaże :) |
|
1aam2am1 |
» 2016-02-07 14:51:45 |
|
« 1 » 2 |