Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Liczba losowa i 2^n

Ostatnio zmodyfikowano 2016-03-08 14:54
Autor Wiadomość
Talamak
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Liczba losowa i 2^n
» 2016-03-06 02:17:32
Serdeczne cześć wszystkim użytkownikom! Jest to mój pierwszy post, a więc szybciutko zrobię wprowadzenie, a następnie przejdę do meritum.
Jestem studentem automatyki i robotyki na politechnice, przyszedł przedmiot zwany informatyką i trzeba zacząć uczyć się programować. Nigdy nie miałem z tym styczności, ale teraz dzielnie brnę przez tajniki C++. Cieszę się, bo bardzo mi się to podoba, a z drugiej strony często jest z tym sporo problemów. Z większością sobie radziłem, ale teraz napotkałem coś, czego przeskoczyć nie potrafię, a więc proszę Was o pomoc. Skoro już się tu zarejestrowałem - myślę, że to nie będzie mój ostatni temat na tym forum. Przez całe studia mogę tu zajrzeć jeszcze parę razy. (:
A teraz do rzeczy:
Mam zrobić program, który wyświetla wszystkie potęgi liczby 2 mniejsze od m, gdzie m możemy wprowadzić lub, jeśli zechcemy, komputer ma wybierać m losowo. Dla przykładu, jeśli m = 129, to program wyswietli: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128. Problem siedzi właśnie w tym losowaniu m. Wybierając m samodzielnie, nie ma żadnego problemu. Program działa idealnie, wszystko tak jak być powinno (stąd domyślam się, że sam moduł wyświetlania potęg jest prawidłowy). Gdy tylko wybieram opcję, żeby komputer losował m i podawał wszystkie potęgi, pojawia się multum problemów. Potęgi dwójki w ogóle się nie zgadzają z m (jest ich mniej), sama liczba m ograniczona funkcją modulo w ogóle nie trzyma się ograniczonego przedziału, a na dodatek jako pierwsza potega (2^0) nie pojawia się jedynka. Podsumowując: obłęd w ciapki.
Przypuszczam, że to nie jakiś głupi błąd, a po prostu grubsza sprawa, o której nie mam pojęcia. Mam nadzieję tylko, że jako bardzo świeży mam do takowego prawo. Mógłby mi ktoś powiedzieć, co tu jest nie tak i jak to poprawić?