kasiulek91 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Ruch pojazdów w grze » 2010-04-07 18:40:09 Witam. Piszę grę, która polega na tym, że poruszamy się samochodzikiem i musimy umykać przed samochodami, które jadą z góry. No i właśnie mam pewien problem. Mapa się super przewija razem z samochodzikiem, ale nie wiem co zrobić, żeby wrogie samochodziki też się przewijały, bo póki co to pojawiają się tylko tak jakby na pierwszym ekranie. Kod ma 155 linijek, więc umieszczanie go tutaj nie byłoby zbyt przejrzyste dlatego wrzuciłam go tutaj - http://wklej.org/id/311685/A tutaj link do spakowanej całej "gierki": http://hotfile.com/dl/36742091/d110537/samochodzik.rar.htmlPomożecie? :) Pozdrawiam, Kasia |
|
malan |
» 2010-04-07 19:56:30 Przykro mi, ale po uruchomieniu gry widzę tylko czarne okienko i ryk silnika (tj. odtwarza się dźwięk) :). |
|
Bartaz |
... » 2010-04-07 19:59:18 Mam tak samo ;p |
|
malan |
» 2010-04-07 20:09:18 Mamy Cie! while( y > 170 ) masked_blit( wrog1, bufor, 0, 0, xwrog, i, wrog1->w, wrog1->h ); Ahh te pętle nieskończone... :) |
|
kasiulek91 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-07 21:42:07 |
|
kasiulek91 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-08 22:41:38 I co nikt nie pomoże? :( Ja naprawde nie mam już pomysłu jak się do tego zabrać - może chociaż jakaś mała podpowiedź? :-) Oczywiście nie chodzi mi o całkowite napisanie za mnie kodu, ale wskazówki jak mniej więcej powinnam to zrobić :)
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Kasia :) |
|
malan |
» 2010-04-09 01:16:23 int poz_wrog_x = rand() % max + min; int poz_wrog_y = 0;
masked_blit(..., poz_wrog_x, poz_wrog_y++,...); Najprościej :). U Ciebie problem leży w tym, że "zmienia" Ci się mapa więc trzeba jeszcze uwzględnić kiedy pojazdy mają zniknąć itp. |
|
kasiulek91 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-04-09 14:37:16 malan dziękuję bardzo już prawie działa tak jakbym chciała :)
kasia. |
|
« 1 » |