[C++] Graf - poszukiwanie ścieżki z najmniejszą liczbą punktów
Ostatnio zmodyfikowano 2016-03-12 16:09
MirekWWA Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Graf - poszukiwanie ścieżki z najmniejszą liczbą punktów » 2016-03-11 18:37:11 Cześć
Nie jestem w stanie wpaść na pomysł czego użyć do znalezienia drogi w grafie spójnym nieskierowanym, która będzie miała w sobie jak najmniej wysp/obszarów/miast, czy czegokolwiek innego. Jeśli dane punkty są połączone, to nie jest dla mnie ważna odległość między nimi. Będę bardzo wdzięczny za jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam |
|
mokrowski |
» 2016-03-11 20:12:51 https://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Dijkstry http://www.boost.org/doc/libs/1_60_0/libs/graph/doc/index.html
|
|
MirekWWA Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-03-12 13:37:43 Dziękuję za odpowiedź. Spodziewałem się, że trzeba będzie użyć zmodyfikowanej wersji Dijkstry, natomiast nie rozumiem na jakiej zasadzie taka modyfikacja miałaby polegać. Jak mi wiadomo algorytm przeszukuje najkrótszą ścieżkę po danych wagach mostów, czyli ścieżka może być przecinana dużą liczbą punktów byleby droga była krótka. |
|
mokrowski |
» 2016-03-12 16:09:07 Przyjmij jednostkową stałą wagę dla krawędzi i tyle:)
|
|
« 1 » |