od 1.
jeśli tworzysz i używasz jej jak poniżej to nie jest bezużyteczna
#include "Gra.h"
using namespace std;
int main()
{
Gra g;
g.Nowa();
while( g.Ruch() )
{
...
}
}
od 2.
język C++ ewoluował i niestety kolejne wersje - standardy - nadal funkcjonują.
Dokumentacja, przykłady itd.
Na początku nauki sieją zamieszanie, bo wszystko to C++, a wprowadzasz pobrany skądś przykład i zdziwienie - nie działa. Inny kompilator, funkcje z różnych standardów
niestety nie ma na to rady, poza konsekwentnym zyskiwaniem świadomości na czym w danym momencie pracujemy.
Narzekanie nic nie pomoże :-)
>> Czy tworzenie nowych obiektów nie wpłynie jakoś negatywnie? W sensie czy np. nie przekopiuje to wskaźników i zmiana jednej zmiennej pod wskaźnikiem zmieni też wartość w innym obiekcie?
znany przykład
* deklaruje wskaźnik na zmienną
* rezerwuje pamięć do tej zmiennej
* deklaruję 2 wskaźnik na ta sama zmienną
* zwalniam pamięć używając 2 wskaźnika
- zdziwienie, że pierwszy wskaźnik nie wskazuje już na tą zmienną (zwolniona pamięć)
tu trzeba używać rozumu :-)
Błąd nie jest tragedią, jeśli umiemy uczyć się na błędach
w tym procesie bardzo przydaje się znajomość techniki debugowania programów.
>> Nie rozumiem deklaracji i definiowania tych klas.
z czasem przyjdzie, ale samo do głowy nie wpadnie
musisz zadać bardziej konkretne pytanie
tak ogólne to chyba Twój zły nastrój
"
- Dziś jest piękny słoneczny dzień
- rozgryzę tą jedną funkcję !
- potem drugą ?
...
- zaczął padać deszcz
- nie szkodzi - już coś wiem :)
"
Powodzenia :-)