szymi_jimi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wczytywanie znaków na stos » 2016-03-19 20:59:22 Witam, jestem początkującym programistą. Mam zadanie aby sprawdzić czy podany ciąg znaków jest palindromem korzystając ze stosu. Mam jednak z tym problem z samym wczytywaniem i zdejmowaniem znaków ze stosu, ponieważ na stos wczytuje mi się więcej niż jeden znak, a co lepsze przy wyświetlaniu wyświetlają mi się tylko 4 znaki. Po wpisaniu wyrazu, jeśli uruchomię w pętli wyświetlanie to wyświetla się prawidłowo. Czy mógłby mi ktoś wskazać w którym miejscu popełniam błąd? Poniżej zamieszczam kod: #include<stdio.h> #include<stdlib.h> #include<ctype.h>
typedef struct stack_node { char data[ 1 ]; struct stack_node * next; } node;
node * push( node * top, char * str ) { node * new_node =( node * ) malloc( sizeof( node ) ); if( new_node != NULL ) { strcpy( new_node->data, str ); new_node->next = top; top = new_node; } return top; } struct stack_node * pop( struct stack_node ** top ) { struct stack_node * next = NULL, * old_top = NULL; if( * top != NULL ) { next =( * top )->next; ( * top )->next = NULL; old_top = * top; * top = next; } return old_top; }
int main( void ) { struct stack_node * top = NULL; int i; char a[ 100 ]; int dlugosc; puts( "Podaj slowo" ); scanf( "%s", a ); dlugosc = strlen( a ); printf( "%d", dlugosc ); for( i = 0; i < dlugosc; i++ ) printf( "%c\n", a[ i ] ); for( i = 0; i < dlugosc; i++ ) { top = push( top, & a[ i ] ); } while( top ) printf( "%s\n", pop( & top ) ); puts( "" ); return 0; }
|
|
mateczek |
» 2016-03-19 21:28:49 1. pytanie czy to musi być C?? 2. jeśli może to być c++ to dlaczego nie skorzystać z stosu zaimplementowanego w bibliotece standardowej?? std::stack 3 4 strcpy( new_node->data, str );
|
|
» 2016-03-19 21:34:42 Ad. 1. Tak musi być C niestety... A strncpy może być czy nie? Jak nie tego, to czego najlepiej użyć? Czy na pewno wczytuje te znaki na stos? |
|
Kajteusz |
» 2016-03-20 00:32:47 Cześć,