Jak dodać bibliotekę GMP w DEV C++
Ostatnio zmodyfikowano 2016-04-03 10:54
j23 |
» 2016-04-02 18:13:45 Przecież nagłówki masz w głównym katalogu biblioteki! W .libs są tylko binarki.
Jeszcze raz przeczytaj posta P-146883 i zrób dokładnie tak jak tam jest. |
|
mateczek |
» 2016-04-02 18:23:04 W którym katalogu mają być te pliki gmp.h i gmpxx.h? Bo ja ich szukałem w .libs jak na razie. |
nagłówki są w katalogu głównym są odrazu ze źródłami biblioteki Pliki *.a są wynikiem kompilacji a pliki *.h są dostarczone i znajdują się w katalogu biblioteki Gdybyś zrobił ./configure --enable-cxx --prefix=/c/wynik następnie uruchomił kompilacje "make" i na koniec instalację "make install" skrypt stworzył by Ci oddzielny katalog "wynik", który wyglądał by tak c-| |_wynik| |_lib| | |_gmpxx.a | | | |_gmp.a | |_include| | |_gmpxx.h | | | |_gmp.h | |_bin(tylko przy opcji --enable-shared)| |_gmp.dll |_gmpxx.dll
|
|
osobliwy_nick Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-02 19:18:56 Pododawałem pliki i katalogi jeszcze raz. I dostałem komunikat:
"Build failed, do you want to debug the program?"
Po kliknięciu "yes" mam "fatal error: gmp.h No such file or directory"
Te pliki gmp.h i gmpxx.h mam w katalogu C:\GMP\gmp-6.1.0, czyli chyba tam gdzie powinny być.
EDIT:
Udało się :D Problem z właściwym podlinkowaniem wynikał cały czas z tego, że nie zauważyłem, że mam dwie biblioteki GMP w tym samym miejscu i próbowałem podlinkować tą nieskompilowaną i skompilowaną na przemian...
Przy okazji mam kilka pytań o GMP. Czytałem gdzieś u nich, że zmienne trzeba czyścić na koniec. W jakim celu?
Podobno są też typy zmiennych bez ograniczenia długości. Wiecie, które to? |
|
ADMIN |
» 2016-04-02 20:36:39 Przy okazji mam kilka pytań o GMP. |
Czy nie wykraczasz przypadkiem poza temat? W sumie można byłoby go już zamknąć. Czytałem gdzieś u nich, że zmienne trzeba czyścić na koniec. W jakim celu? |
Na przykład dlatego, że mogą być przydzielone na stercie. Podobno są też typy zmiennych bez ograniczenia długości. Wiecie, które to? |
Na pewno większość, jeśli nie wszystkie. Może lepiej poczytaj dokumentację? |
|
osobliwy_nick Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-02 20:49:52 Tak, to już trochę poza tematem.
Mateczek i j23 dzięki za pomoc.
Mam jeszcze pytanie co do Code::Blocks. Czy program gdzieś tworzy plik exe, który można uruchomić? Bo jak na razie uruchamiam programy za pomocą "run". Natomiast po włączeniu aplikacji w katalogu bin dostaję komunikat "nie znaleziono punktu wejścia procedury __gxxx_personality_v0 w bibliotece C:...\dod.exe". Dlaczego nie mogę tego programu po prostu kliknąć i uruchomić?
Poza tym wątek chyba do zamknięcia.
PS Co do dokumentacji, to lektura na kolejne kilka tygodni z tego co widzę i nic mi z tych zmiennych (poza programem z przykładu) nie działa jak na razie. Co do zmiennej na stercie - nie wiem co to znaczy, ale domyślam się, że coś związanego z niepotrzebnym zajmowaniem pamięci. |
|
jankowalski25 |
» 2016-04-02 21:15:49 Czy program gdzieś tworzy plik exe, który można uruchomić? |
Sam sobie odpowiadasz? Dlaczego nie mogę tego programu po prostu kliknąć i uruchomić? |
Spróbuj w wierszu polecenia uruchomić program po ustawieniu bieżącego katalogu na folder z projektem. Co do zmiennej na stercie - nie wiem co to znaczy, ale domyślam się, że coś związanego z niepotrzebnym zajmowaniem pamięci. | Dynamiczne zarządzanie pamięcią new i delete |
|
j23 |
» 2016-04-03 10:54:50 Natomiast po włączeniu aplikacji w katalogu bin dostaję komunikat "nie znaleziono punktu wejścia procedury __gxxx_personality_v0 w bibliotece C:...\dod.exe" |
Jeśli bibliotekę kompilowałeś do DLL-ki, wtedy musisz skopiować ją do katalogu z EXEkiem. O ile dobrze pamiętam aplikacje odpalane pod kontrolą C::B mają powiększoną zmienną PATH o inne katalogi związane z projektem. Dlatego aplikacja odpalana normalnie może nie działać. |
|
1 2 3 4 5 6 7 « 8 » |