kamkam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tworzenie baz danych » 2016-04-04 20:08:09 Witam do mojego projekt(prostej gry tekstowej ) będę potrzebował dużej ilości podobnych, powtarzających się danych(chodzi tu o bestiarusz), i myślałem żeby nie zrobić go w osobnym pliku(programie ?) jednak nie mam pojęcia jak to zrobić. jeżeli jednak myślicie że nie ma sensu to wtedy też będzie ok Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
pekfos |
» 2016-04-04 20:21:31 Co to za duża ilość danych do prostej gry tekstowej? Megabajt? Dziesięć? Jeśli to będziesz pisać metodą kopiowania jednego opisu i zmieniania szczegółów to powinieneś się raczej zastanowić nad lepszą konstrukcją danych. myślałem żeby nie zrobić go w osobnym pliku [..] jednak nie mam pojęcia jak to zrobić. | Poziom 4? |
|
michal11 |
» 2016-04-04 20:49:53 Dokładnie lepiej napisz jakie dane masz na myśli. |
|
kamkam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-04 20:53:25 każdy stwór (człowiek,szczur cokolwiek ) miałby maksymalne życie, dmg, umiejętności, loot, może mane,inicjatywę,obronę, i trochę rónego rodzaju innych atrybutów, a do tego fajnie było dodać opis tekstowy. |
|
Matei |
» 2016-04-04 21:50:53 Myślę że najlepiej byłoby zastosować obiektowość. Wtedy tworzysz tylko klasę Stwór i pola tej klasy jak np. Nazwa, hp, dmg. Wtedy każdy obiekt może posiadać inne parametry, a tworzenie nowych obiektów jest banalnie proste :) |
|
kamkam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-05 18:40:07 mam jednak pytanie co do obiektowości ponieważ załóżmy że miałbym klasę "swtor" wtedy zmiennymie były by HP_wilkolaka HP_jaszczurki itd itd, jeżeli jednak klasa nazywała by się wilkołak, jaszczurka etc etc wtedy zmiennymie były by hp, mana, i takie tam, pytanie brzmi jak napisać uniwersalny kod wczytujący te dane, patrz wpisujesz np jaszczurka i wychodzą ci wszystkie zmienne. |
|
pekfos |
» 2016-04-05 19:59:03 załóżmy że miałbym klasę "swtor" wtedy zmiennymie były by HP_wilkolaka HP_jaszczurki itd itd |
Jeśli jesteś stworem, to jakie jest twoje HP jaszczurki..? Stwór ma po prostu HP, a nie HP wszystkiego, czego się da. |
|
kamkam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-05 20:31:38 wydaje mi się że źle mnie zrozumieliścię, chodziło mi o to :mamy sobię np stwora_1 i stwora_2 tworzę sobię kasę stwor_1 w której mam zmienne hp'mana etc a potem twożę klasę stwór_2 i teraz pytanie brzmi jak zrobić żeby po wpisaniu stwor_1 w program wyrzuciło mi jego hp i jego manę, i po wpisaniu stwór_2 wyżuciło mi relatywnie i jego hp i jego manę. mam nadzieję że już rozumiecie o co mi chodziło . |
|
« 1 » 2 |