Tworzenie baz danych
Ostatnio zmodyfikowano 2016-04-05 22:45
pekfos |
» 2016-04-05 20:37:28 Chyba nie rozumiesz, jak działa programowanie obiektowe. A przynajmniej nie używasz poprawnej terminologii. Z czym ty w ogóle miałeś problem, zanim ktoś tak niefortunnie o tej obiektowości wspomniał? |
|
kamkam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-05 20:44:26 problem jest taki załóżmy że mamy 10 stworów (stwor_1...stwor_10) każdy z nich ma daną wartość HP i many. i teraz problem jest taki : chcę po wpisaniu stwor od 1 do 10 uzyskać jego wartości hp i many, ale ważne jest to żeby wpisać tylko np potwór jeden a nie potór_1 hp bo chodzi mi o zrobienie uniwersalnego kodu. |
|
pekfos |
» 2016-04-05 21:32:30 Tablica struktur? |
|
michal11 |
» 2016-04-05 21:37:13 To w końcu chcesz to zapisywać do pliku czy przechowywać w programie ? |
|
Gibas11 |
» 2016-04-05 22:18:40 Najprościej będzie plikami XML (nie najwydajniej, ale są bardzo wygodne). W głównym węźle stwórz n innych węzłów o nazwach stwór_N i wyszukuj po nazwie węzła, albo wszystkie nazwij tak samo i nazwa potwora była by przechowywana z resztą parametrów (i jakimś ID) w atrybutach kolejnych bliźniaczych węzłów. Polecam RapidXML, w miarę wygodne, mało zależności i nawet wyrabia się wydajnościowo.
Od razu przepraszam z ilość powtórzeń słowa „węzeł”, ale nie kojarzę żadnego pasującego do kontekstu synonimu. :-/
EDIT: A odczyt i przechowywanie w programie to już sprawa drugorzędna, propozycja @pekfos z tablicą struktur wydaje mi się najlepsza. |
|
michal11 |
» 2016-04-05 22:45:51 |
|
1 « 2 » |