C++ Gra konsolowa, sterowanie graczami
Ostatnio zmodyfikowano 2016-04-14 11:00
Blon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++ Gra konsolowa, sterowanie graczami » 2016-04-13 23:17:19 Witam Próbuję od jakiegoś czasu napisać grę coś na zasadzie wisielca, koła fortuny, po prostu takie strzelanie z literkami, gdzie ciągle można coś rozbudować w przyszłości. Kroczek po kroczku, dla nauki. I mam problem nie tyle z samym kodem, co z wizją jak to ma wyglądać. Mianowicie sterowanie graczami. Powiedzmy, ze ustalamy wersje dla 2 graczy Gracz1 odkrywa / nieodkrywa literki = zostaje / oddaje kolejke i przechodzi do gracza2. Wiecie o co chodzi. I tu moje pytanie, jak najprosciej to zrobić? W 1 myśli myślałem nad ifami, ale przecież calej rozgrywki nie da sie na tym realnie napisać (chyba ;-)). Z funkcji które znam, jedynie co przychodzi mi na myśl switch, jednak nie do końca, wiem jakby mial wygladać 'algortym'.
Powiedzmy ze: switch: case1 - 1 tura? case2 - 2tura? ... nowe slowo do odgadniecia case... A w samym ciele, aby to wszystko z soba gralo? Przeglądałem inne gry, nawet proste jak kółko i krzyżyk, jednak ciągle nie widze u siebie jakby to najprościej ułożyć.
Pozdrawiam, Blon |
|
l7ssha |
» 2016-04-14 07:06:05 Przykład jak rozwiązać problem. Może nie w c++ ale w js.
http://miroslawzelent.pl/kurs-javascript/przetwarzanie-lancuchow-gra-wisielec/ |
|
Blon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-04-14 11:00:50 Hm dzięki, ale tu jest chyba dla 1 gracza, przynajmniej jak przewijałem to nie natknąłem sie na rozwiązanie mojego problemu. |
|
« 1 » |