[SDL]Obrót obrazka w SDL
Ostatnio zmodyfikowano 2016-05-09 17:07
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL]Obrót obrazka w SDL » 2016-05-09 14:05:49 Ostatnio zabrałem się za SDL. Chce zrobić małą grę. Akcja odgrywa się w mieście. Rzut z lotu ptaka, ale NIE izometryczny. Do około wieżowce a drogami jeżdżą samochody. Żeby samochód jechał prosto dodaje 1 w każdej iteracji pętli na osi X lub Y. To jest proste ale co zrobić aby samochód pokonał zakręt 90°, aby samochód jechał a co jeden obrót pętli trochę się przekrecał. Proszę o szybką odpowiedź |
|
Gibas11 |
» 2016-05-09 14:52:27 SDL_gfx dostarcza do tego wygodne funkcje (współpracuje z SDL 2.x) ale osobiście polecam użyć tu czystego OGL, podobno wspomniana biblioteka nie grzeszy szybkością. |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-05-09 15:31:10 Bardzo dziękuję, a nie podeśle ktoś kursu ogl 2d po polsku albo jakieś książki która dokładnie to omawia. I jeszcze jedno z kąd bierzesz wiedzę np o tym co napisałeś mi przed chwila?
A osobiście doradzanie mi zacząć uczyć się ogl. Jestem świeży w programowaniu w ogóle Sdl to moja pierwsza biblioteka graficzna i to od tygodnia. Trochę obiektówki umiem ale nie za dobrze |
|
Gibas11 |
» 2016-05-09 17:07:37 Bardzo dziękuję, a nie podeśle ktoś kursu ogl 2d po polsku albo jakieś książki która dokładnie to omawia. |
Na YT, kanał użytkownika LeftarCode, nie ma tego za dużo, ale tłumaczy bardzo przystępnie. Jednak skoro jesteś początkujący to lepiej nie bierz się za OGL i wykorzystaj SDL_gfx. z kąd bierzesz wiedzę np o tym co napisałeś mi przed chwila? |
1. „Skąd”. 2. Pewna magiczna strona: http://lmgtfy.com/?q=sdl+surface+rotation. ;-) Ja mogę poradzić tyle: 1. Doucz się obiektówki. 2. Do bardziej złożonych projektów 2D gdy zależy Ci na wygodniejszym pisaniu kodu używaj SFML2. 3. Oczekując wydajności używaj SDL, ale przy większych projektach potrafi uprzykrzyć życie średniawym OO. |
|
« 1 » |