Allegro 5 spilit screen- podział okna dla obszaru roboczego/paska narzędzi oraz palety kolorów.
Ostatnio zmodyfikowano 2016-05-20 20:11
Jerryme Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro 5 spilit screen- podział okna dla obszaru roboczego/paska narzędzi oraz palety kolorów. » 2016-05-17 12:51:50 Witam! Szukam pomocy do biblioteki allegro 5, a dokładniej jak podzielić okno na 2,3 części. Piszę program typu ms.paint i mam już większość funkcji.
Chciałbym zrobić panel narzędzi, paletę kolorów, i obszar roboczy. Pytanie moje polega na tym jak podzielić ekran na kilka części.
Znalazłem tylko jeden filmik z yt ALLEGRO 5 Made Easy Tutorial lecz w tym filmiku opisywany problem jest dla 2 graczy co utrudnia wykorzystanie tego przykładu do mojego programu.
z góry dzięki i życzę dobrego dnia :) |
|
DejaVu |
» 2016-05-18 16:16:16 |
|
Jerryme Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-05-19 09:14:47 Czy mógłbyś mi podać przykład jak tego użyć w tym kontekście? Pogramu typu ms.Paint? |
|
DejaVu |
» 2016-05-19 17:15:38 Nie, ponieważ: Sądzę, że do Twoich potrzeb wystarczy al_set_clipping_rectangle czyli: 1. ustawiasz clipping rectangle na obszar do rysowania 2. rysujesz coś na scenie 3. ustawiasz clipping rectangle na pełny ekran 4. smarujesz GUI W praktyce nawet jakbyś nie stosował przycięć, a zachował taką kolejność to i tak wszystko by się renderowało poprawnie. |
|
Jerryme Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-05-20 11:16:45 Spróbuje to wykorzystać, zostawiam otwarty temat może ktoś coś innego wymyśli. al_set_clipping_rectangle() jest fajne ale nie mogę zapisać tego co rysuje :( |
|
DejaVu |
» 2016-05-20 13:30:28 No to utwórz subbitmapę. |
|
Gabes |
» 2016-05-20 20:11:18 np nie da się stworzyć tego o czym piszesz,// albo poznaj biblioteki które dają to samo^%. |
|
« 1 » |