Zapisywanie wyniku
Ostatnio zmodyfikowano 2016-05-17 19:20
kamicanerkowa1 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zapisywanie wyniku » 2016-05-17 18:19:45 Witam, jestem nowy w programowaniu, i podczas robienia kalkulatora napotkałem na problem. Mianowicie, chce aby po pierwszym działaniu zapisać wynik w pamięci kalkulatora, aby móc wykorzyctać go do dalszych obliczeń. Chciałbym zapytać się, czy jest taka możliwość, oraz czy taki laik jak ja jest w stanie to zrobić, czy do togo potrzeba więcej "zaawansowania" KOD: #include <iostream> #include <cstdlib> #include <math.h> int main() { start: long wybor; std::cout << "Piotrkowy kalkulator v3 :]\n"; std::cout << "Wybierz dzialanie\n"; std::cout << "Dodawanie: 1\nOdejmowanie: 2\nMnozenie: 3\nDzielenie: 4\nPotegowanie: 5\nPierwiastkowanie: 6\nWyjscie: 7\n"; std::cin >> wybor; system( "cls" ); switch( wybor ) { case 1: { long double a, b; long wyl; std::cout << "Podaj pierwsza liczbe\n"; std::cin >> a; std::cout << "\nPodaj druga liczbe\n"; std::cin >> b; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: " << a << "+" << b << std::endl; std::cout << "Wynik to: " << a + b << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } break; } case 2: { long double a, b; long wyl; std::cout << "Podaj pierwsza liczbe\n"; std::cin >> a; std::cout << "\nPodaj druga liczbe\n"; std::cin >> b; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: " << a << "-" << b << std::endl; std::cout << "Wynik to: " << a - b << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } } case 3: { long double a, b; long wyl; std::cout << "Podaj pierwsza liczbe\n"; std::cin >> a; std::cout << "\nPodaj druga liczbe\n"; std::cin >> b; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: " << a << "*" << b << std::endl; std::cout << "Wynik to: " << a * b << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } break; } case 4: { long double a, b; long wyl; std::cout << "Podaj pierwsza liczbe\n"; std::cin >> a; std::cout << "\nPodaj druga liczbe\n"; std::cin >> b; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: " << a << ":" << b << std::endl; std::cout << "Wynik to: " << a / b << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } break; } case 5: { long double a, b; long wyl; std::cout << "Podaj podstawe\n"; std::cin >> a; std::cout << "Podaj wykladnik\n"; std::cin >> b; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: " << a << "^" << b << std::endl; std::cout << "Wynik to: " << pow( a, b ) << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } break; } case 6: { long double a; long wyl, wyn; std::cout << "Podaj liczbe\n"; std::cin >> a; system( "cls" ); std::cout << "Dzialanie to: pierwiastek z " << a << std::endl; std::cout << "Wynik to: "; wyn = pow( a,( 1 / 2.0 ) ); std::cout << wyn << std::endl; std::cout << "Wylaczyc kalkulator?\nTak: 1\nNie: 2\n"; std::cin >> wyl; switch( wyl ) { case 1: { return 0; break; } case 2: { system( "cls" ); goto start; break; } } break; } case 7: { return 0; } } return 0; }
|
|
carlosmay |
» 2016-05-17 19:20:34 Chciałbym zapytać się, czy jest taka możliwość, oraz czy taki laik jak ja jest w stanie to zrobić, czy do togo potrzeba więcej "zaawansowania" KOD: |
Do tego nie potrzeba nic ponad to co już umiesz. Zadeklaruj dodatkową zmienną przechowującą wynik działania. Przykład: int result; int a, b; std::cin >> a >> b; result = a + b; std::cout << result << std::endl; std::cin >> b; result = result + b; std::cout << result << std::endl;
goto to koszmarny pomysł. Zamiast tego użyj pętli. Dzięki pętli można zaoszczędzić przepisywanie takich samych fragmentów kodu (lub użyć funkcji). Kod jest mocno przekombinowany. Połowę można spokojnie wyrzucić i nie straci na funkcjonalności. |
|
« 1 » |