Uniwersalna metoda tworzenia map [konsola]
Ostatnio zmodyfikowano 2016-06-20 13:22
Matei Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Uniwersalna metoda tworzenia map [konsola] » 2016-05-20 12:50:10 Witam, postanowiłem stworzyć mini RPG jako ostatnią aplikacje konsolową i zastanawiam się nad metodą która odpowiada za tworzenie map. Czy powinno się to odbywać na zasadzie: -Przekazuje ID nowej mapy -if'y sprawdzają którą mapę stworzyć -itd. Czy też powinnienem stworzyć odzielną metodę do każdej mapy, a może istnieje jakieś lepsze rozwiązanie?
|
|
pekfos |
» 2016-05-20 14:49:47 Co to w ogóle ma robić? I co ma 'tworzenie map' do wyboru mapy do stworzenia? |
|
Matei Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-05-20 15:02:40 Chodzi o metodę ustawiającą położenie ścian i innych obiektów. Każda mapa ma inne współrzędne obiektów, przez co każda ma nijako właśny sposób ich tworzenia. Chodzi mi o to czy warto robić jedną metodę z ifami czy lepiej kilka stworzyć oddzielną metodę do każdej mapy. |
|
pekfos |
» 2016-05-20 15:06:06 Chcesz trzymać wszystkie pozycje w kodzie programu..? |
|
Matei Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-05-20 15:18:47 W kodzie programu? Tzn. w głównym pliku cpp? Chce to podzielic na pliki nagłówkowe... Mapy, postacie, przedmioty itp. oddzielnie, chociaż jeszcze nie jestem pewien jak mi to wyjdzie :/ |
|
lukmas3 |
» 2016-06-20 13:22:36 Przekazujesz ID, sprawdzasz IFem i tworzysz mape. Po co robić do każdej mapy osobną metodę jak i tak przy wywolaniu metody będziesz musiał 'sprawdzić' którą metode odpalić. Dlatego lepiej to mieć w jednej funkcji, a jeśli metoda miałaby być długa to możesz porozdzielać to na osobne metody. wg mnie bez wielkiej róznicy, a w osobnych metodach może być czytelniej.
a opisy każdej mapy lepiej ładować z pliku niż trzymać w kodzie programu |
|
« 1 » |