Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Uniwersalna metoda tworzenia map [konsola]

Ostatnio zmodyfikowano 2016-06-20 13:22
Autor Wiadomość
Matei
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Uniwersalna metoda tworzenia map [konsola]
» 2016-05-20 12:50:10
Witam, postanowiłem stworzyć mini RPG jako ostatnią aplikacje konsolową i zastanawiam się nad metodą która odpowiada za tworzenie map. Czy powinno się to odbywać na zasadzie:
-Przekazuje ID nowej mapy
-if'y sprawdzają którą mapę stworzyć
-itd.
Czy też powinnienem stworzyć odzielną metodę do każdej mapy, a może istnieje jakieś lepsze rozwiązanie?
P-148437
pekfos
» 2016-05-20 14:49:47
Co to w ogóle ma robić? I co ma 'tworzenie map' do wyboru mapy do stworzenia?
P-148440
Matei
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-05-20 15:02:40
Chodzi o metodę ustawiającą położenie ścian i innych obiektów. Każda mapa ma inne współrzędne obiektów, przez co każda ma nijako właśny sposób ich tworzenia. Chodzi mi o to czy warto robić jedną metodę z ifami czy lepiej kilka stworzyć oddzielną metodę do każdej mapy.
P-148441
pekfos
» 2016-05-20 15:06:06
Chcesz trzymać wszystkie pozycje w kodzie programu..?
P-148442
Matei
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-05-20 15:18:47
W kodzie programu? Tzn. w głównym pliku cpp? Chce to podzielic na pliki nagłówkowe... Mapy, postacie, przedmioty itp. oddzielnie, chociaż jeszcze nie jestem pewien jak mi to wyjdzie :/
P-148443
lukmas3
» 2016-06-20 13:22:36
Przekazujesz ID, sprawdzasz IFem i tworzysz mape. Po co robić do każdej mapy osobną metodę jak i tak przy wywolaniu metody będziesz musiał 'sprawdzić' którą metode odpalić. Dlatego lepiej to mieć w jednej funkcji, a jeśli metoda miałaby być długa to możesz porozdzielać to na osobne metody. wg mnie bez wielkiej róznicy, a w osobnych metodach może być czytelniej.

a opisy każdej mapy lepiej ładować z pliku niż trzymać w kodzie programu
P-149293
« 1 »
  Strona 1 z 1