danny Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Operator << » 2016-06-19 20:33:34 Witam, dopiero zaczynam naukę (wręcz jestem kompletnie zielony) C++ i zmagam się z nastepującym zadaniem:
1. Niech będzie dana klasa wektor zdefiniowana:
class wektor { int *x, *y, *z; public: wektor ... } Napisać: • Konstruktor przydzielający pamięć dla wektora oraz inicjujący wartości x, y, z. • Funkcję operatorową = umożliwiającą kopiującej wartości współrzędnych wektora, • Funkcję operatorową << wypisującą wektor w postaci [ x y z] np. [3 3 6]
Nie wiedziałem nawet jak zacząć to zadanie, ale na podstawie innego programu napisałem coś takiego (bez wskaźników, bo to tym bardziej utrudnia mi zadanie.):
(program się nie kompiluje): #include <iostream>
using namespace std;
class wektor { int x, y, z; public: wektor(int x, int y, int z):x(x), y(y), z(z){}; friend std::ostream& operator << (std::ostream& out, wektor& x); };
std::ostream& operator << (std::ostream& out, wektor& wek) { out << wek.x; out << wek.y; out << wek.z; return out; }
int main() { wektor heh(3,4,5); return 0; }
Chciałbym wiedzieć co zrobiłem źle, i jak powinno być to zrobione. Pozdrawiam. |
|
carlosmay |
» 2016-06-19 20:55:07 Chciałbym wiedzieć co zrobiłem źle |
A co nie działa? #include <iostream>
class Wektor { int * x_; int * y_; int * z_; public: Wektor() : x_ { new int( 0 ) }, y_ { new int( 0 ) }, z_ { new int( 0 ) } { } Wektor( int x, int y, int z ) : x_ { new int( x ) }, y_ { new int( y ) }, z_ { new int( z ) } { } ~Wektor() { delete x_; delete y_; delete z_; } Wektor( const Wektor & other ) : x_ { new int( * other.x_ ) }, y_ { new int( * other.y_ ) }, z_ { new int( * other.z_ ) } { } Wektor & operator =( const Wektor & other ) { x_ = new int( * other.x_ ); y_ = new int( * other.y_ ); z_ = new int( * other.z_ ); return * this; } friend std::ostream & operator <<( std::ostream & os, const Wektor & wektor ) { return os << * wektor.x_ << ' ' << * wektor.y_ << ' ' << * wektor.z_; } };