WinAPI - GDI+ (undefined reference to...)
Ostatnio zmodyfikowano 2016-06-29 19:13
programirer Temat założony przez niniejszego użytkownika |
WinAPI - GDI+ (undefined reference to...) » 2016-06-28 21:11:06 Cześć, Mam problem z biblioteką GDI+, dokładniej mój kod wygląda tak:
#include "jpg.h"
#include <windows.h> #include <gdiplus.h>
#pragma comment(lib,"GdiPlus.lib")
using namespace Gdiplus;
Bitmap * gpBitmap;
void MyOpenFile( HWND hWnd ) { wchar_t szFileName[ MAX_PATH ] = L"test.png"; gpBitmap = new Bitmap( szFileName ); InvalidateRect( hWnd, NULL, TRUE ); UpdateWindow( hWnd ); }
void MyOnPaint( HDC hdc ) { if( gpBitmap ) { Graphics graphics( hdc ); graphics.DrawImage( gpBitmap, 0, 0 ); } }
A błędy kompilacji tak: undefined reference to `GdipAlloc@4' undefined reference to `GdipFree@4' undefined reference to `GdipDisposeImage@4' undefined reference to `GdipDisposeImage@4' undefined reference to `GdipCloneImage@8' undefined reference to `GdipDisposeImage@4' undefined reference to `GdipCloneImage@8' undefined reference to `GdipDisposeImage@4' undefined reference to `GdipCreateFromHDC@8' undefined reference to `GdipDeleteGraphics@4' undefined reference to `GdipDrawImageI@16' undefined reference to `GdipCreateBitmapFromFileICM@8' undefined reference to `GdipCreateBitmapFromFile@8'
Jak rozwiązać problem? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam |
|
j23 |
» 2016-06-29 10:11:42 #pragma comment(lib,"GdiPlus.lib") |
Ten sposób dołączania biblioteki zadziała na Visual C++ i C++ Builderze. Jeśli korzystasz z MinGW, bibliotekę ( GdiPlus.a) musisz dodać w opcjach projektu. |
|
programirer Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-29 11:08:37 Skąd mogę pobrać ten plik? |
|
marcolo2307 |
» 2016-06-29 11:32:00 Masz go w folderze lib w kompilatorze, albo w pliku z pobraną biblioteką. Jeśli jest w MinGW/lib, dodajesz go tak jak inne, po prostu dopisując jego nazwę w linkerze. |
|
programirer Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-29 19:13:00 Działa, dzięki za pomoc. |
|
« 1 » |