Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Silnik gry

Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-01 16:33
Autor Wiadomość
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Silnik gry
» 2016-07-01 10:05:49
Tytuł z pewnością przyciąga wiele osób które chcą mi napisać że nie da rady stworzył silniki gry. Może to i prawda, ale nie o tym jest ten temat. Mianowicie w gotowych silnikach gry np. Unity za pomocą jednej aplikacji (silnika) tworzy się druga aplikacje (grę) czyli dwa pliki. Jeżeli ja zrobię program w którym będzie można postawić np.kwadrat na mapie to jak mam to zapisać. Jak mam stworzyć z jednej aplikacji druga.
Proszę o wytłumaczenie, może mam błędny tok myślenia
P-149561
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-01 11:12:16
Ok, widać trochę nie jasno napisałem.
Chodzi mi o to jak za pomocą jednej aplikacji stworzyć druga.
Np. Jest jedna aplikacja która wczytuje znaki. Te znaku są wczytywane do pliku tekstowego a potem program jakby automatycznie tworzy następna aplikacje która po otworzeniu odczyta znaki z pliku tekstowego i wyświetli je na ekranie. Chodzi mi o DWA programy, jeden który napisze programista w którym będzie interfejs wczytywania znaków i instrukcje jak stworzyć następna aplikacje. A drugi będzie ten stworzony przez program.
Da się w ogóle tak zrobić.
Nie chodzi mi o dodatkowe okno np. w WinApi ale kolejna aplikacje.
Jeżeli ktoś ma jakakolwiek wiedze na ten temat niech pisze.
P-149568
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-01 11:46:43
A czy w takim razie może mi ktoś wyjaśnić jak zbudowany jest silnik gry. Nie chce funkcji z których buduje się grę. Chce zrobić jak najprostszy silnik graficzny. W którym będzie można np. Ustawiać kafelki mapy
P-149569
Gibas11
» 2016-07-01 12:25:48
Najprościej będzie tak (niekoniecznie wydajne):
Właściwa gra powinna być zawsze tą samą aplikacją, prostym parserem który obsługuje dane wygenerowane przez silnik. Czyli w silniku coś grzebiesz a po kliknięciu „buduj” powinien wypluć np. spakowane pliki .lua, .xml/.json i .png. Właściwa gra by je rozpakowywała, stawiała VM Lua, dostarczała odpowiednie API i uruchamiała, a wygenerowane skrypty zajęłyby się resztą.
Dzięki temu unikasz kompilacji itd. co wszystko ułatwia, a Lua jest na tyle proste że możesz te skrypty generować programowo bez większego problemu.

Ale to tylko moja propozycja.
P-149570
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-01 13:35:27
Cytuje: Właściwa gra powinna być zawsze tą samą aplikacją, prostym parserem który obsługuje dane wygenerowane przez silnik.

Jeżeli silnik to coś co "generuje dane" to silnik to funkcje i metody? Ale przecież w takim Unity ustawia się elementy na scenie a  później się je opisuje przez programowanie. Jak zrobić właśnie coś takiego. Jak zrobić coś co pozwala na ustawienie elementów w oknie aplikacji, i pozwala później zobaczyc te ustawione elementy w innej aplikacji bez oglądania interfejsu tej aplikacji, bez możliwości dokładania elementów i ich przesuwania
P-149574
Gibas11
» 2016-07-01 14:03:37
Kwestia GUI, nie mogę Ci powiedzieć jak to zrobić bo to zależy od technologii jakie wybierzesz itd.
Omówiłem backend, bardziej nie pomogę. :)
P-149577
michal11
» 2016-07-01 14:19:01
Nie chcę żeby to zabrzmiało zbyt ostro, ale jeżeli miałbyś odpowiednie umiejętności żeby napisać taki silnik to nie musiałbyś pytać na forum jak to zrobić i jak to działa.
P-149578
mateczek
» 2016-07-01 14:31:10
Na silnikach od gier się nie znam, ale mogę powiedzieć jak działa qml w qt
główny plik C++
C/C++
#include <QGuiApplication>
#include <QQmlApplicationEngine>

int main( int argc, char * argv[] )
{
    QGuiApplication app( argc, argv );
   
    QQmlApplicationEngine engine; //to jest silnik silnik jest stały
    engine.load( QUrl( QStringLiteral( "qrc:/main.qml" ) ) ); //engine load mówi samo za siebie. Ładuje właściwy plik, plik oczywiście już nie w c++
   
    return app.exec();
}

silnik taki to można porównać do odtwarzacza filmowego. Zresztą sam na takie rozwiązanie mówię Player interfejsu.
Nawet pobawiłem się tym trochę. Mówię o qml, nie o grach. Gry to jeszcze dla mnie za wysokie progi i właściwie nawet nie mój target
https://www.youtube.com/watch?v=3yIkvVhosgs
P-149579
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona