Isharoth Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Pisanie profesjonalnej gry 2D - czyli czego tak naprawdę muszę się nauczyć? » 2016-07-01 16:26:06 Witam.
Potrzebuję kogoś, kto nakierowałby mnie czego muszę się nauczyć do napisania pełnoprawnej gry 2D. Jako przykład mogę podać grę Stardew Valley.
Zanim opiszę dokładnie czego oczekuję od siebie i co chcę dokładnie osiągnąć (oprócz przykładu który podałem wyżej) zaznaczę, że wiem jak długa i ciężka droga mnie czeka, tym bardziej jeśli chcę pracować sam.
Zacząłem uczyć się C++, jednak już wiem, że sama podstawowa wiedza o tym języku nie będzie wystarczająca, dlatego chciałbym, żeby ktoś (najlepiej osoba, która ma doświadczenie) nakierował mnie czego mam się uczyć, w jakich programach pisać, jakie kursy czytać i czy kupić jakieś pomoce do nauki (np. książki).
Chciałbym pisać grę pod DirectX, stworzyć silnik od podstaw tak, żebym mógł nie miał później problemów z jego modyfikacją, szczególnie przy ewentualnym patchowaniu gry. Najlepiej, żeby był też przyjazny w modyfikacji dla innych osób. Chciałbym też przy okazji zdobyć wiedzę i doświadczenie, które w razie niepowodzenia pomogłyby mi znaleźć pracę jako programista.
Czy przydadzą mi się jeszcze jakieś inne języki? Czy kurs C++ na tej stronie jest wystarczający? Czego uczyć się po C++?
Wiem, że to duże wymagania jak na początkującego programistę, ale nie wszystko chcę od razu zrobić. Chcę tylko wiedzieć do czego dążyć i ułożyć sobie jakiś plan. |
|
Gibas11 |
» 2016-07-01 20:00:17 Krótka lista, subiektywne, ktoś może się nie zgodzić. - SFML - OpenGL zamiast DirectX - Lua - Przechowywanie danych, XML albo JSON - Ficzery C++11, b. przydatne - Dużo matmy
//edit Chyba że oczekujesz ogólników, jeśli tak to: - Matematyka - Algorytmika :) |
|
Isharoth Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-01 21:47:44 Dziękuję. To wystarczy. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś uwagi, albo wie gdzie mogę się tego wszystkiego nauczyć. Za każdą pomoc będę wdzięczny. |
|
Gibas11 |
» 2016-07-01 22:16:26 - SFML - dokumentacja + kurs tutaj - OpenGL zamiast DirectX - google, jest ich dużo więc wybierz co Ci pasuje - Lua - Strona Lua - Przechowywanie danych, XML albo JSON - Google, też wiele opcji - Ficzery C++11, b. przydatne - cpp0x i dokumentacja - Dużo matmy - ucz się na bieżąco, po prostu googlaj gdy nie wiesz jak coś policzyć |
|
Szymon2727 |
» 2016-07-26 15:14:15 O rany co Ty z tą matmą xd
Przede wszystkim ściągnij dowolną grę 2D i popatrz sobie na jej budowę. To daje sporo do myślenia, nawet najprostsza klasa ma swój własny plik. Dane zamiast je przechowywać w programie są pobierane z pliku txt - dzięki temu można w łatwy sposób pozmieniać wiele rzeczy w grze - no, ale to nie zawsze jest przecież potrzebne. XML i JSON jest praktycznie zawsze - zazwyczaj to parę plików.
OpenGL to jedna z najszybszych bibliotek jakie znam, ale nie należy do tych łatwych bibliotek jak sfml.
Lua? Jest stosowana przy modowaniu gry. |
|
Gibas11 |
» 2016-07-26 18:20:31 No w takim ogl nie umiejąc matmy dużo nie zdziałasz. W SFML też, chyba że lubisz sobie zapychać kod skopiowanymi funkcjami których nie rozumiesz. ;) Bez matmy na poziomie min. 1. klasy liceum można mieć problemy przy znajdowaniu punktu na okręgu, o transformacjach itp. nie ma nawet co mówić.
Poza tym Lua jest nie tylko do modowania. Nie ma np. żadnego sensu pisać AI itp. w C++. Ps. To co mówiłeś o pobieraniu kodu gier, to o czym mówisz tyczy się każdego większego projektu i warto o tym pamiętać. |
|
Nazgul |
» 2017-02-09 19:58:55 Jeszcze obsługa samego okna w którym ta gra ma się znajdować;)
WinAPI kurs na cpp0x GLUT, lub podobne np. freeGLUT kursu nie znam, ale znajdziesz na 100% mnóstwo projektów w necie GLFW - moim zdaniem najlepsza opcja, aktualna, wciąż rozwijana, pełna dokumentacja, najwięcej możliwości, ale jak się nie jest w temacie to może być trudniej żeby się odnaleźć niż w freeglucie |
|
Saran |
» 2017-02-10 17:07:56 No to chyba kwestia subiektywna, dla mnie OpenGL jest łatwiejszy niż SFML, pozwala też na znacznie większą swobodę. |
|
« 1 » 2 3 |