sfml 2.x animacja
Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-03 22:44
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
sfml 2.x animacja » 2016-07-03 20:08:21 Cześć, piszę grę w sfml i doszedłem do etapu w którym do programu obiektowego chce dodać animacje. Chcę to zrobić jak najlepiej i optymalnie. Co mi poradzicie. if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::W ) ) { obrazek.move( 0, - szy * dt ); widok.move( 0, - szy * dt ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::S ) ) { obrazek.move( 0, szy * dt ); widok.move( 0, szy * dt ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::A ) ) { obrazek.move( - szy * dt, 0 ); widok.move( - szy * dt, 0 ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::D ) ) { obrazek.move( szy * dt, 0 ); widok.move( szy * dt, 0 ); }
To jest fragment mojego kodu. szy to jest szybkość a dt to delta time. float dt = frameClock.restart().asSeconds(); Myślę że w tej części kodu będzie dobrze ustawić animacje, przy sprawdzaniu ruchu. Oczekuję więc takich odpowiedzi: -jaką funkcją dodawać animacje -jak dołączyć to w tym kodzie -proszę też ogólnie o wytłumaczenie jak wygląda system animacji w większych grach 2d, czy jest to jakaś osobna zaprzyjaźniona klasa czy coś w tym stylu, jeśli tak to jaką ona ma budowę i co powinna zawierać Proszę o rzetelną odpowiedz, z góry dziękuję. |
|
marcolo2307 |
» 2016-07-03 20:56:41 |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-03 20:58:22 nie pomogłeś mi specjalnie
|
|
marcolo2307 |
» 2016-07-03 21:01:06 A co, mam ci skopiować informacje z linków? Z tego co widziałem w twoich tematach to zamiast szukać informacji, o wszystko pytasz na forum. |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-03 21:50:11 tylko tak się składa że szukałem informacji i wszystko jest o ruchu w sfml a nie ma nic o animacjach ( jest coś o 1.6 ). Jak się coś pytam to widać mam z tym problem, sam próbowałem go rozwiązać, potem szukałem informacji a ostatnią deską ratunku jest to forum na którym zadaje się pytanie w nadziei o odpowiedz. |
|
marcolo2307 |
» 2016-07-03 22:11:44 Z tego co wiem, SFML 1.6 od SFML 2 różni się głównie wydajnością, a teorię to możesz brać nawet z innych języków... |
|
Gibas11 |
» 2016-07-03 22:44:14 @up Nie bardzo, SFML2 bardzo się zmieniło, ale ogólnie masz rację, teoria jest uniwersalna a temat nie ma sensu. |
|
« 1 » |