Zadanie 1.11
Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-08 15:33
CCbolt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Zadanie 1.11 » 2016-07-08 14:01:10 Problem mam z ostatnim sumowaniem w programie, nie widzę błędu. #include <iostream>
using namespace std;
int main()
{ int a, b, c; float x1, x2, x3; x1 = x2 = x3 = 15; cout << " Podaj A: "; cin >> a; cout << " Podaj B: "; cin >> b; cout << " Podaj C: "; cin >> c; cout << "A1: (a+b)-x2= " <<( a + b ) - x2 << endl; cout << "A2: (c-a)*x1= " <<( c - a ) * x1 << endl; cout << "A3: (b*c)/x3= " <<( b * c ) / x3 << endl; bool x =( a + b ) - x2 <=( c - a ) * x1; cout << "A1 <= A2: " << x << endl; bool y =( b * c ) / x3 ==( a + b ) - x2; cout << "A3 == A2: " << y << endl; bool z =(( c - a ) * x1 ) -(( b * c ) / x3 ) <(( b * c ) / x3 ) +(( b * c ) / x3 ); cout << "A2-A3 < A3+A3: " << y << endl; return 0; }
|
|
pekfos |
» 2016-07-08 14:04:49 Wyświetlasz zły wynik. Może nie wprowadzaj niepotrzebnych zmiennych, jeśli masz problem z upilnowaniem, czy używasz potem właściwego wyniku. |
|
CCbolt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-08 14:53:09 Praktykuję, lepiej teraz popełnić błąd niż później. Jak to powinno poprawnie wyglądać? wszystkie wyniki poza ostatnim są ok. |
|
BlackFive |
» 2016-07-08 14:58:19 #include <iostream>
using namespace std;
int main(){ int a, b, c; float wynik1, wynik2, wynik3; // zmienne pomocnicze które sprawią że twój kod będzie bardziej przejrzysty float x1, x2, x3; x1 = x2 = x3 = 15; cout << " Podaj A: "; cin >> a; cout << " Podaj B: "; cin >> b; cout << " Podaj C: "; cin >> c; wynik1 = (a+b)-x2; // zamiast pisać równanie 3 razy lub więcej zapisz sobie do zmiennej wynik2 = (c-a)*x1; // jeżeli pomylił byś się w pisaniu równania i zasadą Ctrl+C/V zrobił np. 100 kopii to poprawiaj to później wynik3 = (b*c)/x3; // a tak to zmiana jest w jednym miejscu :) cout << "A1: (a+b)-x2= " << wynik1 << endl; cout << "A2: (c-a)*x1= " << wynik2 << endl; cout << "A3: (b*c)/x3= " << wynik3 << endl; bool x = wynik1 <= wynik2; // x porownuje A1 i A2 cout << "A1 <= A2: " << x << endl; //bool y =( b * c ) / x3 ==( a + b ) - x2; // y porownuje A3 iA2 // Wyżej porównujesz z A1 za bardzo sobie namieszałeś i gubisz się w kodzie... bool y = wynik3 == wynik2; // y porownuje A3 iA2 cout << "A3 == A2: " << y << endl; bool z =(wynik2-wynik3) < (wynik3+wynik3); cout << "A2-A3 < A3+A3: " << z << endl; // tutaj miałeś błąd z wypisaniem wyniku zamiast zmiennej z miałeś y return 0; }
upraszczając kod możesz wprowadzać dane również w taki sposób: cout << " Podaj A, B, C: "; cin >> a >> b >> c;
Kolejną daną wprowadzasz po wciśnięciu przycisku "ENTER" |
|
karambaHZP |
» 2016-07-08 15:17:44 Jak to powinno poprawnie wyglądać? wszystkie wyniki poza ostatnim są ok. |
W ostatnim wyświetlasz y zamiast z. |
|
CCbolt Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-08 15:33:52 Faktycznie "z" z "y" pomyliłem. @BlackFive dzięki za podpowiedź, trochę pod siebie podrasowałem kod i zdaje się że jest przejrzysty #include <iostream>
using namespace std;
int main() { int a, b, c; float x1, x2, x3; float A1, A2, A3; x1 = x2 = x3 = 15; cout << "Podaj A: "; cin >> a; cout << "Podaj B: "; cin >> b; cout << "Podaj C: "; cin >> c; A1 =( a + b ) - x2; A2 =( c - a ) * x1; A3 =( b * c ) / x3; cout << "A1: (a+b)-x2= " << A1 << endl; cout << "A2: (c-b)*x1= " << A2 << endl; cout << "A3: (b*c)/x3= " << A3 << endl; bool x = A1 <= A2; cout << "A1 <= A2: " << x << endl; bool y = A3 == A2; cout << "A3 == A2: " << y << endl; bool z =( A2 - A3 ) <( A3 + A3 ); cout << "(A2-A3)<(A3+A3): " << z << endl; return 0; }
Ten kod jest fajny ale źle się dane w konsoli wprowadza, mało przejrzyście. cout << " Podaj A, B, C: "; cin >> a >> b >> c;
|
|
« 1 » |