Ćwiartka
Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-30 16:13
krolik5a Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Ćwiartka » 2016-07-30 13:10:15 Cześć, kto mógłby mi powiedzieć, co zrobiłam nie tak w tym programie?
#include <iostream> using namespace std;
int main() { int x, y; cin >> x >> y; if (x > 0 && y > 0) cout << "I" << endl; else if (y < 0 && x > 0) cout << "II" << endl; else if (x < 0 && y < 0) cout << "III" << endl; else if (y > 0 && x < 0) cout << "IV" << endl; else if (x == 0 && y == 0) cout << "0" << endl; else if (y == 0 && x != 0) cout << "OX" << endl; else(x == 0 && y != 0) cout << "OY" << endl; }
Polecenie brzmi:
Napisz program, który dla danego punktu na płaszczyźnie sprawdzi, w której ćwiartce układu współrzędnych się on znajduje. Może jednak być tak, że punkt nie znajduje się w żadnej ćwiartce – leży na jednej z osi lub w środku układu współrzędnych. Wówczas program powinien to stwierdzić. Wejście Na wejściu znajdują się dwie liczby całkowite oddzielone spacją, x i y (−1000000000 ≤ x, y ≤ 1000000000), oznaczające współrzędne danego punktu. Wyjście Jeżeli podany punkt nie leży na żadnej z osi, Twój program powinien wypisać: I, II, III lub IV, w przypadku gdy punkt należy do, odpowiednio, pierwszej, drugiej, trzeciej lub czwartej ćwiartki układu współrzędnych. Jeżeli punkt leży w środku układu współrzędnych, program powinien wypisać liczbę 0. W przeciwnym razie, program powinien wypisać OX (duże O i duże X), jeśli punkt leży na osi X, a OY – jeśli punkt leży na osi Y.
|
|
carlosmay |
» 2016-07-30 14:18:07 Narysuj na kartce układ współrzędnych. Zaznacz w każdej ćwiartce punkt i pomyśl jakie znaki mają współrzędne. Instrukcja if else z pięcioma warunkami. |
|
michal11 |
» 2016-07-30 16:00:25 Ćwiartki numerujemy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara zaczynając od prawej górnej. |
|
krolik5a Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-07-30 16:13:48 michał11, fakt, sory, ale zmieniłam już to i dalej jest coś nie tak |
|
« 1 » |