Szukam od jakiegoś czasu poradnika, który nie wykorzystuje GLUTa do tworzenia okna ale nie potrafię znaleźć. Według mnie ta biblioteka jest ohydna... |
Chciałbym aby ten temat skupił się wyłącznie na OpenGLu |
Polecam
NeHe produstions - Everything OpenGL.
(Po prawej w menu "Legacy Tutorials",
w pierwszej lekcji tworzenie okna w WinAPI :F)
[...] również proste symulacje - [...] |
(W lekcji 39:
Introduction to Physical Simulations)
Oczywiście są też jakieś tłumaczenia:
Witaj na stronie NeHe PL!Jeśli chodzi o uzupełnienie to polecam:
(Są tam omówione wersje 3.2 i 4.2)
(Samemu jeszcze nie czytałem tam czegokolwiek)
Strona domowa Janusza Ganczarskiego - OpenGL______________________________________________________
Jaka jest optymalna wersja OpenGL-a [...]? |
Każda nowsza wersja OpenGLa wspiera coś nowego,
a karta graficzna może mieć jeszcze
własne dodatkowe rozszerzenia...
Te rozszerzenia z czasem (nie wszystkie)
są w domyśle kolejnych specyfikacji OpenGL.
Słyszałem, że im nowsza wersja tym wydajniejsza,
ale niestety tylko mniejsza ilość sprzętu wspiera nowsze wersje.
Efektywność programów zależy wyłącznie
od procesora i ilości "jednostek działania?"
ROP, TMU, SP, PS, VS, SP
czy tam innych "CUDA'ów"...
oferowanych przez kartę graficzną.
"Według mnie" program powinien się
dostosować do dostępnej na danej
stacji roboczej specyfikacji
bądź być wybrednym i odmówić działania
przy takich antykach jak mój laptop...
W innym przypadku twój silnik będzie działał
wyłącznie na konkretnym sprzęcie,
który będzie wspierał tą
wysoką wersję
dla której piszesz swój silnik.
Ja sam się uczę na takiej specyfikacji,
ale daleko na tym nie pociągnę, bo to antyk:
Renderer RagePRO Vendor ATI Version 1.1.3 1 GL_ATI_lock_texture 2 GL_EXT_abgr 3 GL_EXT_bgra 4 GL_EXT_clip_volume_hint 5 GL_EXT_compiled_verex_array 6 GL_EXT_packed_pixels 7 GL_EXT_texture_object 8 GL_EXT_vertex_array 9 GL_WIN_swap_hint |
_________________________________________
Jestem amatorem, który studiował
na wydziale łopatologii stosowanej...
Nie musisz mnie słuchać,
a ja mogę się gdzieś mylić.
_________________________________________
EDIT:Tu jeszcze znalazłem stronkę z możliwym dobrym kursem:
OpenGL 3.3 - Tutorials - Megabyte Softworks